Wie weet een spannend nachtspel voor achtstejaars?

Het moet in het donker, mag in een gebouw en er moet een verhaal in zitten.
Maar vooral, het moet griezelig zijn. Om te gillen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Het is misschien een beetje suf maar misschien kun je er iets mee doen: 1 kind verstopt zich en al de rest zoekt dat kind. Als er iemand hem/haar gevonden heeft dan moet die erbij gaan zitten. Als dan iedereen op dezelfde plek zit dan is het spel gedaan. Zo lopen ze al rond, als je dan op verschillende plekken enge dingen zet zoals bloed aan de muur of enge geluiden dan wordt het pas eng. Je kunt ook nog een of andere reden invoeren dat ze maar met twee maximum rond mogen lopen, zodat ze niet gewoon wat blijven rondhangen en praten.

Toegevoegd na 6 minuten:
dit kan je ook doen (het is een beter idee dan het vorige): Laat ze teams van 3 a 4 vormen. Ze moeten een code(een telefoonnummer ofzo) te weten zien komen, als ze die hebben moeten 3
ze zo snel mogelijk naar een afgesproken plaats gaan, de code ingeven of vertellen ofzo en als die juist is winnen ze. Overal in het gebouw verstop je clue's naar de code( een rebus of een rekensom of een raadsel of een meerkeuzevraag ofzo). Per team mogen ze 1 zaklamp hebben en ze moeten op een of andere manier allemaal aan elkaar gebonden zijn, zo leren ze ook samenwerken. Hierbij kun je nog altijd (nep)bloed aan de muren hangen enzo.

Toegevoegd na 18 uur:
Ah ja, het zou ook handig zijn als ze elk een kladblad of -blok en een potlood en gom hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kan ik wel wat mee. Thnx

Andere antwoorden (3)

Het maakt niet uit wat het verhaal exact is, maar je maakt het pas spannend als je de volgende truc uithaalt.

1. Doe een of andere suf "griezelig"verhaal en zorg dat de kinderen verspreiden door het gebouw. Houdt een kind buiten het spel, zorg dat deze in het complot zit.
2. Blaas na verloop van tijd het spel af en roep de kinderen bij elkaar, doe dat met een hele serieuze toon. Zeg dat het spel gestopt omdat een van de kinderen daadwerkelijk ontvoerd/vermoord/watdanook is.
3. Gillen!
4. Nu moet de echte dader gevonden worden, als dat niet griezelig is weet ik het niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De weerwolven van wakkerdam! Het is een leuk en spannend spel, en het kan met veel mensen gespeeld worden. Hier is meer info.:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Weerwolven_van_Wakkerdam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tik Tik wie ben ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe gaat dat?