wat is het eerste Fps(first person shooter) game?

Ik speel momenteel BF3®(open beta) en het is.......... GE-WEL-DIG!! alleen wil ik weten wat is het eerste FPS game?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

ik denk dat het wolfenstein 3d is, weet het niet zeker

Toegevoegd na 48 seconden:
altijd eerst even op wikipedia kijken hè:
http://nl.wikipedia.org/wiki/First-person_shooter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Idd Wolfenstein 3D was de eerste FPS. Daarna kwam Doom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hovertank 3D, ook een game van ID Software deze verscheen echter eerder dan Wolfenstein. De game is de allereerste FPS maar niet de allereerste 3D game. De links leiden naar: een gameplay filmpje op Youtube en de Wikipedia pagina van de game.