Hallo daar,

Het balletje wordt via lucht gestuurd, onder het af te gaande terrein zit een soort ventilator, deze blaast lucht naar boven en dus ook het balletje.
De hoogte wordt klaarblijkelijk wel bepaald door hoe zeer je je concentreert op het spel.
Opnieuw veronderstel ik nog steeds dat dit geen impact heeft op je brein aangezien je, als je je concentreert, duidelijk signalen doorgeeft die zo te zien wel traceerbaar zijn. Enkel de hoogte wordt door je concentratie bepaald! De bewegingen dat het balletje ondergaat doe jij zelf met een draaiknop.

Als je het spelletje met mate speelt, is er geen gevaar. :-)

Groetjes,
Helena Karafotis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond op internet een recensie over Mindflex in het Duitse blad Der Spiegel.
Op een videofilmpje op de site hieronder wordt aangetoond dat het spel eigenlijk helemaal niet door hersenactiviteit bestuurd wordt, maar dat een psychologisch effect de speler het gevoel geeft controle over het zwevende balletje te hebben.
Ook als je de Duitse taal niet machtig bent zie je op het filmpje dat zelfs een styropor kunsthoofd met een vochtige doek eroverheen schijnbaar hersenactiviteit heeft, het is dus een toevals generator die het balletje soms hoger en soms lager laat zweven.
In hoeverre het bijgeloof dat je zelf echt invloed kunt uitoefenen gevaarlijk is weet ik niet, het lijkt mij tamelijk onschuldig.

Toegevoegd na 3 minuten:
Helaas moet je bij de video eerst even een reclamefilmpje van een aantal seconden voorbij laten gaan, daarna heb je echt even een mooie demonstratie van het spel.