Wat is een leuk spel om met een groep te doen?

De groep bestaat uit ongeveer 20 kinderen van 11-15 jaar, het handigst is als het een spel is dat makkelijk voor te bereiden is, ongeveer een kwartier duurt en eenvoudig is te spelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Wie ben ik.
Maak 20 kaartjes met namen van dieren of bekende figuren zoals voetballers, popsterren enz. Houdt een thema aan.
Geeft ieder kind een kaartje en laat dat op de rug van een ander kind spelden zonder dat dat kind de naam ziet.
Verdeel de kinderen in groepjes van 4 en laat ze per groep door middel van ja-nee vragen erachter komen wie of wat ze ze zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit hebben we uiteindelijk gedaan, was erg grappig om te zien hoe, vooral de jongeren, erachter probeerden te komen wie ze waren!

Andere antwoorden (13)

Twister :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat iedereen een babyfoto meebrengen, en dan raden wie wie is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dingen proefen met een doek voor de ogen en dan raden wat het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weerwolven van wakkerdam is een leuk spel. tot maximaal 18 personen maar twee maar maakt daarvoor ook niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga op reis en ik neem mee....

Toegevoegd na 29 seconden:
of moordenaardje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-) Moordenaartje!! Hoe ging dat ook al weer?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een grote kring van stoelen, één iemand moet op de gang dit is de 'detective'....deze moet de moord oplossen. Als diegene op de gang is wordt er een moordenaar en een moordmanier afgesproken, bijv. knipogen. Degene van op de gang mag weer binnenkomen. Her 'moorden' begint, iedereen die stiekem een knipoog ontvangt laat zich slap hangen of van zijn stoel glijden, dood. Nu moet de 'detective' er achter zien te komen, wie iedereen vermoord. Zorgt wel dat de 'detective' je niet opmerkt als moordenaar, door het zo gewiekst mogelijk te doen.
Zoals hierboven al genoemd is, de weerwolven van wakkerdam. Het leukste is om de uitbreiding er ook bij te hebben. Het spel gaat als volgt: er zijn weerwolven in Wakkerdam die mensen vermoorden, aan het dorp de taak om de weerwolven kortweg uit te roeien. Er zijn verschillende kaartjes, weerwolf, heks, burger, ziener, onschuldig meisje, cupido, en nog meer! Een echte aanrader!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doen, durf, of de waarheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitleg zou prettig zijn voor degenen die niet snappen wat dit spel inhoudt.
Hints, maar laat ze dan dingen, spreektaal of mensen van nu (bijv Lady gaga) uitbeelden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Party & co!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe gaat dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Party & co is een bordspel. Je werkt dan in teams, en dan moet je opdrachtjes doen als uitbeelden, tekenen, liplezen etc. De rest van je team moet raden waarover het gaat binnen een bepaalde tijd om punten te winnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha! Dank je wel voor de uitleg! Klinkt leuk!
Pictionary
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Monopoly!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
30 seconds!
Garandeerd succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een beetje actieve kinderen zijn dan zou ik je hollandse leeuwen adviseren. Dit gaat als volgt:
er worden een vlak uitgezet en aan een kant worden alle kinderen neergezet behalve een. alle kinderen moeten vervolgens naar de overkant toe rennen, terwijl het kind in het midden de anderen moet proberen op te tillen. De opgetilde kinderen helpen mee met het optillen.