Kent iemand leuke binnenspelletjes?

Voor kinderen van 7 jaar

Toegevoegd na 4 minuten:
ik bedoel gym spelletjes voor kinderen van 7 tot 9 jaar

Toegevoegd na 4 minuten:
ik bedoel gym spelletjes voor kinderen van 7 tot 9 jaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

stressen (kaartspel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Allerlei vormen van tikkertje, zoals bijvoorbeeld kat en muis (een kind is de kat, de andere kinderen zijn muizen en hebben een lintje of stuk touw achter op hun rug als staart. De kat moet nu zoveel mogelijk muizenstaarten te pakken zien te krijgen), kruip door sluip door (als je getikt bent ga je met je benen gespreid staan en je mag weer verder als iemand tussen je benen doorkruipt) of kleurentikkertje (een kind staat in het midden en noemt een kleur. Alle kinderen die iets van deze kleur in kleding, bril, haar etcetera hebben rennen naar de overkant van het speelveld en proberen niet getikt te worden.)

- Fotomodel flits. Docent of spelleider is de fotograaf, de kinderen zijn de fotomodellen. De modellen mogen vrij bewegen of dansen op een swingend muziekje. Zo gauw de fotograaf echter de muziek stopzet en " fotomodel..... flits!" roept, moeten de modellen stokstijf in dezelfde positie blijven staan. Degene die nog beweegt is af. Eventueel kan een van de afvallers de volgende fotograaf zijn.

- Ren je rot. Hoewel je dit niet perse als gymspelletje hoeft te beschouwen, vond ik het vroeger zelf erg leuk. Door de vragen steken de kinderen er tegelijkertijd nog een hoop van op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hebben jullie lijnnen op de vloer dan kun je lijn tikkertje doen de mensen moeten op de lijnen en de tikker moet ook op de lijnnen blijfen en dan moeten ze de andere brobeere tikken getikt af en appen ding ofzo met een rek als je getikt ben moet je aan het rek hanngen daar staat een bewaker en die kan je ook tikken maar die apen die getikt zijn hebben hun hand daar en jullie kuunnen ze mee naar het veld nemmen 10 zekonde vasthouwde en dan mag ke niet getikt worden
Bronnen: