Het roulettespel.

Als je 9x verdubbelt met het spel zwart/rood heb je 512 verschillende combinaties die mogelijk zijn. Wie kan mij helpen om als deze combinaties op papier te krijgen? Als voorbeeld van 1 mogelijkheid:
1 zwart

2 zwart

3 zwart

4 zwart

5 rood

6 zwart

7 zwart

8 zwart

9 zwart

Dit is dan 1 mogelijkheid. Wat ik zou willen is alle mogelijkheden op papier te hebben. Ik heb het hele internet al afgespeurd maar ik kom er niet uit.
Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Kun je handmatig doen door elke mogelijkheid op papier uit te tekenen door middel van streepjes.
En ja, dat is veel werk, maar het kan wel natuurlijk.

Zoiets, maar dan bij elke vertakking dus zwart of rood.
<

enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien er voor elk van de 9 posities twee mogelijkheden zijn, is het gewoon een kwestie van binair tellen.

Wanneer je zwart door een '0' laat voorstellen en rood door een '1', kun je in Excel met de formule '=DEC.N.BIN(A1;9)' een decimaal getal omzetten naar een binair getal. Zet in kolom A de getallen 0 t/m 511 en in kolom B de formule =DEC.N.BIN(A1;9), dan zie je in kolom B alle mogelijkheden.

Wanneer je de lijst met binaire getallen (van 000000000 tot 111111111) nu kopieert en via 'Plakken speciaal' als 'Waarden' plakt, kun je daarna met 'Zoek en vervang' elke 0 door een 'Z' vervangen en elke 1 door een 'R', waarna je alle reeksen op een rij hebt.