Waar kan ik de beste uitleg vinden van een rubiks kubus?

Ik heb al die sites al uitgeprobeerd maar ik krijg het dan toch niet voor elkaar om hem goed te maken. Ik heb zelfs alle video's gezien op de rubiks kubus site. Maar het heeft niet geholpen. Waar kan ik het best uitgelegde site vinden die mij kan helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (7)

Ik heb het zelf niet uitgetest, maar volgens mij geven ze hier de uitleg in verschillende delen weer: http://www.google.nl/#q=uitleg+rubiks+kubus&hl=nl&biw=1276&bih=627&prmd=v&source=univ&tbs=vid:1&tbo=u&ei=wsP6TIjaMoaDOrnzydQK&sa=X&oi=video_result_group&ct=title&resnum=3&ved=0CDYQqwQwAg&fp=ce042a1824cb5211

Ben je er dan nog niet uit, dan kun je altijd nog dit proberen op te volgen: http://www.bloggen.be/rubiks_kubussen/

Succes ermee, ik hoop dat het je lukt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb efkes gegoogled,
en ik heb deze site gevonden:
http://rubik.tormentil.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg goed jouw site +
Ik kon dit vroeger ( Kubus goed draaien ) . Rudy Kousbroek had destijds een mooie oplossing voor het goeddraaien ontworpen. Dat heb ik mij toen aangeleerd. Misschien is hij nog op internet te vinden die oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verzamel puzzels en onder andere die rubik puzzel,ik heb een hele serie, en de gewone van 3x3 blokjes, kun je oplossen door te volgen wat er op die sites staat, zo heb ik hem ook opgelost, de formules uit je hoofd leren dan kun je het bijna blindelings, veel oefenen en herhalen, oefening baart kunst, wel je hele leven blijven doen want je vergeet het weer, en dan weer opnieuw beginnen, ik heb alles uitgeprint, dus als ik die papieren pak kan ik het weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb op zolder nog ergens een zorgvuldig uitgeschreven handleiding, daar kon ik het ooit vlekkeloos mee. als je wilt zoek ik hem en scan ik hem in

Toegevoegd na 8 uur:
nou, belofte maakt schuld, ik heb het papiertje gevonden en ik heb hem gescand, ik hoop dat het een beetje te lezen is, was wel een vodje geworden, 30 jaar oud.
misschien schrijf ik hem wel eens over maar niet meer nu in ieder geval.
Bij mij op de computer is hij redelijk leesbaar, misschien kan ik hem nog anders doorsturen maar ik heb geen idee hoe (als attachment aan een bericht???)
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
het antwoord staat in bewerking bij mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel leuk Mion en wat goed dat je hem terug kon vinden ! +
De rubiks kubus is inderdaad ontzettend leuk. Ik had ooit dezelfde vraag als jij, en ik heb hem laatst opgelost in 31 seconden ;).

Wat het mij geleerd heeft is in het engels:
Het is een vrij lange uitleg maar uiterst helpvol:
http://www.youtube.com/watch?v=609nhVzg-5Q
Ook moet je eerst gewoon een tijdje draaien aan dat ding, zodat je snapt hoe ze bewegen.

Ook een goeie site is deze:
http://www.cubestation.co.uk/
Deze site is momenteel uit de lucht, maar heeft mij erg veel geholpen.

Succes en cube ze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet nog ergens een boekje hebben, wat als handleiding bij de Kubus geleverd werd. Ik wil wel eens gaan zoeken. Daarin kun je lezen hoe je um moet vasthouden en draaien. Zelf nooit verder gekomen dan twee lagen.