Wat zijn leuke spelletjes op de Nintendo DS voor een meisje van 7?

Graag suggesties voor leuke spelletjes die passen bij de belevingswereld van een 7-jarig meisje.
Bij veel spelletjes moet je veel tekst lezen. Dat lukt nog niet zo goed omdat ze pas leert lezen. Dus het liefst spelletjes met gesproken instructies of heel eenvoudige teksten. Pluk van de Petteflet bijvoorbeeld vindt ze heel leuk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

-Nintendogs
-Animal Crossing
-Cooking Mama

Deze vind ze gegarandeerd leuk!

Toegevoegd op 03-05-2009 12:11:29
Oja mijn nichtjes van 6 en 8 jaar oud vinden deze spelletjes helemaal geweldig. Ook al snappen ze niet helemaal hoe alles werkt. Het spel dat het beste tot zijn recht komt is denk ik Nintendogs, door de eenvoud ervan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar nintendogs is in het engels en best lastig. Ik (13 jaar) heb het gespeelt en zelf vond ik het erg lastig omdat je veel moet lezen. Ook moet je veel dingen herhalen, dat kan soms saai worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet wel begrijpen dat kleine kinderen op een andere manier plezier aan spelletjes kunnen beleven. Natuurlijk begrijpen ze niet alles, maar die hondjes die ze kunnen wassen/aaien/eten geven etc. vinden ze geweldig hoor:)

Andere antwoorden (7)

Ik ben zelf niet zo bekend met de DS, maar op veel sites kun je de spellen op leeftijdscategorie bekijken, hier wat links!

(aan de linker kant van de pagina kun je de PEGI leeftijd leeftijd selecteren!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Houd ze van barbie? Want van barbie heb je veel leuke spelletjes die in het nederlands zijn met gesproken tekst.

- Veel paardenverzorg spelletjes zijn erg leuk en niet zo moeilijk. Je hebt daar veel games van.

Tip; kijk op beoordelingssites, daar staan reacties van mensen. Dan kan je zien of het spel waard is voor z'n geld en of het evt. erg moeilijk is of juist erg makkelijk.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nintendogs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gemakkelijke spellen :
Dora nl + engels
Laura's passie nl hier heb je allerlei spellen van , bij topmodel bijvoorbeeld moet je bepaalde lijntjes volgen, goede voorbereiding op schrijven.
K3 nederlands
Viva Pinata (alles wordt voorgedaan en is nederlands)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cooking Mama is een erg leuk spel; daarnaast zijn er diverse spellen in de categorie "Laura's passie" die leuk kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Viva Pinata.
Mario & Sonic op de olympische spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn er zoveel. Kijk eens op bol.com bij games en lees de recensies van mensen die zo'n spel hebben aangeschaft. Mijn dochtertje vindt alles met Laura zo leuk, maar ja, zo heet ze ook zelf.