Bestaat er een "odyssey 2001" emulator?

Het apparaat is destijds uitgebracht onder de merknaam van Philips en Magnavox.

Liefst een Linux-versie.

Met nadruk het gaat om de odyssey 2001, niet de odyssey 2 !

Picture for question
LeonardN
een maand geleden
Ah ik snap nu de verwarring Het is
Philips Odyssey 2001
OF
Magnavox Odyssey 4000 Beide zijn niet de Odessey (1) of Odessey²
https://www.homecomputermuseum.nl/collectie/philips/philips-odyssey-2001/ Het lijkt erop dat alleen de 1 en 2 een emulator hebben en de dedicated consoles (die dus geen cartridges hebben maar ingebouwde spellen), geen emulators hebben. Er zijn overigens een hele hoop van die dedicated consoles. https://en.wikipedia.org/wiki/Odyssey_series#Philips_Odyssey_2001 Mijn gok is dat er bewust geen emulators zijn van die dedicated consoles. Zonder het bijvoegen van de spellen heb je er niks aan, met het bijvoegen heb je direct copyright problemen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een maand geleden
Hmmm.... die gok is wellicht niets eens zo'n gekke gedachte. Mijn vader heeft zo'n ding op zolder staan dus we zouden een emulator legaal moeten kunnen gebruiken. Toch ga ik nog eens kijken of 'ie het na al die jaren nog doet. Maar het zal sowieso de nodige moeite kosten aangezien onze TV geen RF-ingang meer heeft.

Geef als eerste antwoord