Kan je op een Wii of WiiU op dit moment nog games van disc installeren, de onlinestore is gesloten?

ik zie overal wii en wiiu consoles voor lage bedragen bij bv pandjesbazen of kringloop winkels staan (30 euro - 50 euro gemiddeld). desondanks dat het een oude console is, vind ik het wel leuk om oude spellen te spelen soms. ik zou wel eens eentje willen kopen om wat op te doen, maar ik vraag me af of dat nog wel gaat. Nintendo heeft blijkbaar de online store gesloten voor wii en wiiu, dus kan je nog wel vanaf een wii/wiiu disc (die ook nog wel te verkrijgen zijn her en der (gameshop, of online)) een spel installeren hierop ? of moet je daarvoor het via de store doen, die nu offline is, sinds ik geloof 2019 ofzo ?
in emulatie heb ik niet veel zin, en daar doen ze ook vrij moeilijk over, merkwaardig genoeg terwijl ze wel de digitale online store voor dit platform offline hebben gehaald zodat niemand meer die spellen online kan kopen (?!).
ook wil ik niet als ik er een zou kopen (2de hands uiteraard) dit ding jailbreaken of homebrewen - ik heb geen zin in een per ongeluk gebrickt systeempje waar niets meer mee gedaan kan worden.

5 maanden geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het klopt inderdaad dat nintendo de online shop gesloten heeft dit betekent echter niet dat je spellen met disc niet meet kan spellen. Het zal ten alle tijden mogelijk blijven om discs te gebruiken voor de wii en de wii u daarnaast kun je spellen van de wii ook spelen op de wii u.
5 maanden geleden