Waarom kan ik mijn ps4 niet op mijn monitor krijgen?

Heey

Ik heb gisteren een monitor gehaald met een dvi aansluiting. Ik dacht dus dan koop ik een kabel van dvi naar hdmi om mijn ps4 beeld op mijn monitor te krijgen. Nadat ik het erin stopte krijg ik de melding op mijn monitor out of range. Wat word hier mee bedoeld en hoe kan ik het fixen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (1)

Powerknop van je PS4 vasthouden tot het piept.
In de Safe Mode klik OK om de schermresolutie te bevestigen.
Nadat de PS4 is herstart kun je de schermresolutie verhogen via de instellingen.
Deze resolutie is afhankelijk van wat je monitor maximaal aankan, maar ga ervan uit dat 720p op een moderne monitor mogelijk moet zijn.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
en voordat ik dat doe moet ik de hdmi van de monitor er dan al in hebben of moet dat later
BarendV
7 jaar geleden
Je moet inderdaad je PS4 via de kabel aansluiten op de monitor. Na het vasthouden tot de pieptoon zou je gelijk beeld moeten hebben op je monitor, dan zit je in de Safe Mode van de PS4 op een lage resolutie. Werkt dit niet, probeer dan je PS4 via je TV op een lage resolutie te zetten en sluit daarna de kabel pas op je monitor aan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik heb dit geprobeerd zonder resultaat als ik op de safe mode zit gaat me monitor knipperen (soort sneeuw beeld) en daar staat bij digital verder krijg ik helaas geen beeld toen me ps4 weer op normale beeld kwam stond er weer out of range
BarendV
7 jaar geleden
probeer dan je PS4 via je TV op een lage resolutie te zetten (begin eens bij de laagste resolutie), dus niet als je in de safe mode zit, bewaar en sluit daarna de kabel op je monitor aan. Wat voor merk/type monitor heb je?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
werkt helaas niet ilyana is de merk maar wel van 2005
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
wacht is even het is me gelukt thx/ty
BarendV
7 jaar geleden
Graag gedaan en veel plezier.