Hoe sluit ik Playstation 2 aan op Philips 32PFL3507 LED tv?

De tv heeft component aansluiting (groen, blauw, rood), en een audio ingang (wit, rood). De Playstation2 heeft zo'n wit-rood-gele stekker. Kan ik dit op een bepaalde manier aansluiten? Of moet ik een andere kabel halen?

Picture for question
8 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

1 Tulp naar SCARTblokje halen (of misschien heb je er een liggen)
2 Wat is die zwarte ingang? Is dat niet wat geel zou moeten zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
Al mijn gevoel zegt dat je de gele stekker in de zwarte ingang moet stoppen. Wel heel vreemd dat deze zwart gekleurd is. Wat het anders is kan ik niet verklaren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
screenshot is uit Youtube filmpje, dat schijnt audio uitgang te zijn.
Als ik de gele stekker op de groene ingang linksbovenin doe krijg ik wel beeld, maar in zwart-wit.
Ritsuka
8 jaar geleden
die zwarte onderin bedoel ik, audio uitgang
Ritsuka
8 jaar geleden
heb helaas geen tulp naar scart, mijn vader eens vragen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad zou het de groene moeten zijn, zie ik in de handleiding. Als dat niet werkt SCART.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Moet je niet wisselen van ingang/source/AV. Je moet composite kiezen of iets in die richting. Als je component kiest is het juist niet goed.
Ritsuka
8 jaar geleden
Via YCbCr heb ik dus beeld en geluid, maar alleen zwart-wit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is NIET het juiste input kanaal. Die kan je alleen gebruiken als je roodgroenblauw aansluit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je moet een ander inputkanaal selecteren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
YCbCr=component
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De groene ingang dubbelt als groen voor YCbCr en stiekem ook als geel voor composite.
Ritsuka
8 jaar geleden
Maar waar moet ik elke stekker dan in doen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een gele kabel in de groen ingang duwt moet je aangeven op de tv dat je gebruik wil maken van de signalen die normaliter uit een gele kabel komen. Als je de tv laat denken dat er een groene-blauwe en rode kabel inzitten krijg je iets wat niet klopt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
rood in rood
wit in wit
geel in groen EN dan zoeken op de Afstandsbediening naar het juist input/av/sourcekanaal.
Ritsuka
8 jaar geleden
Gelukt :)
Ik moest source 'AV' hebben
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
We komen er wel :D Maar wat ga je spelen? Op de PS2?
Ritsuka
8 jaar geleden
dat moet ik nog even kijken, ik heb zojuist de PS2 gekocht met een doos van 100 spellen erbij. Heb even globaal gekeken wat er in zit, moet nog even selectie maken (dingen zoals FIFA hoef ik niet)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hehe nee en die zitten er altijd bij :D en als ze erbij zitten van +5 jaargangen. :D Ratchet and Clank en Jak&Daxter zijn altijd leuk.
Burn Out 2/3 als je van arcade en beuk racen houdt.
Spyro wellicht. https://www.youtube.com/watch?v=9lpq3zVXs9A
Vond ik een van de leukste spellen op de PS2. Heb zelfs de remake weer een eind gespeeld op de PS3.
Ritsuka
8 jaar geleden
Al veel Rally, Formule 1, Madden, NHL en NBA gezien in de doos. Ook soort arcade golf spel, zit ook zo'n controller bij, best grappig.
SSX Tricky vind ik ook wel leuk.
Eyetoy + games zit er ook in.
Tony Hawk Pro Skater, nostalgie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
SSX Tricky :D