Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Voor onze twee jongens willen we een Wii kopen, wat komt daar allemaal bij kijken?

Onze oudste wordt 7 en de middelste 5. Voor hun verjaardag denken we aan een Wii, maar ik heb daar totaal geen verstand van. Wat heb ik allemaal nodig, of wat moet ik kopen zodat ze samen kunnen spelen op de Wii? Zitten er bij elke Wii twee afstandsbedieningen? Heb ik speciale kabels nodig voor het aansluiten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben misschien ouderwets, maar vind het zo jammer dat kinderen zo weinig op straat spelen tegenwoordig, waarom zo jong al dit soort gadgets? Ik woon in een straat met veel kleine kinderen, het is vakantie en ze zijn zelden of nooit buiten, vandaag begrijp ik dat, maar gisteren, eergisteren en in het weekend??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bij een normale wii zitten: de kabels, een controller en de wii zelf in de doos
ik weet niet of je er tegenwoordig ook een spel bij krijgt maar zo niet dan is een wii met spel erbij wel zo leuk, er zit alleen wel maar 1 "controller" bij dus het is handig om een 2e "nunchuck " er bij te kopen
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Toen ik mijn wii kocht zat er helemaal geen nunchuck bij, is dat tegenwoordig wel zo?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De Wii kan gebruik maken van een tulp aansluiting. de ouderwetse geel-rood-wit aansluiting, of je kan die kabels op Scart aansluiten. Vervolgens heeft u inderdaad een Wii met 2 controllers nodig (eventueel 2 nunchucks) en een spel wat door 2 personen te spelen is (je krijgt gratis mario kart bij). Een losse controller
Bij de extra controller krijg je ook nog 12 kleine leuke spelletjes erbij:
http://tweakers.net/pricewatch/282247/wii-play-motion-+-remote-controller-(rood))-wii.html

Nu is de Wii inmiddels een beetje een out-dated apparaat. Misschien is het ook verstandig om naar een 2e hands (marktplaats) te zoeken.