Ondersteunt de ps3 vga aansluiting?

Ik ben van plan om opnieuw een ps3 aan te schaffen. Maar ik wil deze aansluiten op mijn monitor. Kan dit wel gewoon met een vga kabel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Je zal een HDMI-VGA converter nodig hebben. De PS3 stuurt HDMI uit. Denk eraan dat VGA geen geluidssignaal bevat. Een goede converter zorgt voor een aansluiting waar je bijvoorbeeld speakers op kunt aansluiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naast de HDMI aansluiting heeft de PS3 ook een eigen PS-specifieke uitgang. Hier kan je een directe PS>VGA kabel voor kopen, audio wordt ook via die kabel geregeld:

http://www.consolepro.nl/vga-kabel-voor-wii-en-ps3-p-175.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Je VGA-monitor moet wel direct 1080p, 1080i of 720p ondersteunen. Controleer dat wel even met je PC.