Kan je beter 4 gb ram of 8gb ram voor minecraft gebruiken om goed te kunnen spelen zonder lagg?

Ik ga een nieuwe ps kopen en twijfel tussen 2 de ene heeft een i7 prosessor met 4gb ram en de ander i5 en 8 gb ram en allebij een geforse 710m videokaart welke kan ik het best kiesen voor gaming (minecraft en fifa vooral)

Toegevoegd na 33 seconden:
Sorry pc

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Ik speel niet veel minecraft maar 4gb is genoeg maar met 8gb kan meer van de wereld geladen worden zodat je bijvoorbeeld verder kan kijken(drawing distance)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
i5 en i7 zijn meer dan genoeg voor minecraft ik zou de i5 met 8gb kiezen
Want de i5 is nog steeds een hele goede processor waarme je zelfs BF4 mee kan spelen maar de i7 is gewoon een stuk beter maar onnodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
PS: voor games is de grafische kaart belangrijker dan cpu maar voor minecraft maakt beide niet veel uit tenzij je 300 fps wilt maar 60fps is al heel goed(en met die specs krijg je wel veel hoger dan dat tenzij je beeldscherm dat niet ondersteund, de PS4 games spelen maximaal met 60fps en die zien er heel goed uit. Dus je zult geen lag krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry voor alle verschillende reacties: maar ik reageer te snel voordat ik het hele bericht lees. voor FIFA zou ik ook de i5 met 8gb ram kiezen.
Maar het ligt eraan welke generatie i5 je hebt en hoe snel de kloksnelheid is.
Ik neem aan dat je weet wat dat is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. Voor elke andere game dan Minecraft zijn beide laptopopties verre van adviseerbaar. Over 60hz/fps. 60 fps bepaalt niet of een game er goed uitziet of niet. een spel kan er net zo mooi uitzien op 12FPS alleen loopt het beeld dan niet vloeiend Bijna alle LCD monitoren zijn 60hz en meer heeft dus dan geen zin, wat je dan doet zijn de grafische opties verhogen (textures, AA, shadows, etc.). Net zolang dat je game 60 of >60FPS draait.
Hoeveel nut RAM bij Minecraft heeft weet ik niet exact, over het algemeen is in RAM investeren boven de 4GB maar weinig effectief. Dit weet ik wel: de videokaart is veels te veels te zwak. Dan kan je er wel de zwaartste i7 bij hebben, dat maakt geen verschil. Liever een i3 en een betere videokaart. 740m en beter dan praten we verder.

De laptops die je nu op het oog hebt zijn NIET geschikt voor gaming.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
RAM speelt niet een hele grote rol bij minecraft, het gaat om je videokaart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
voor minecraft of fifa is 710 meeer dan genoeg
Game pc zijn gewoon pc moet goeie onderdelen en een zeer goeie videokaart ik stel voor 4gigram die i7 en mss een betere videokaart maar voor minecraft en fifa is dit geen enkel probleem
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De ram maakt bijna niet uit omdat minecraft nooit boven de 1 gb komt het gaat meer om je videokaart