Waarom is mijn CPU zo warm?

Mijn CPU is 71C en als ik een applicatie erbij open word hij snel 85 en valt hij weer iets terug naar 70/75. Ik ben geen game aan het doen en heb weinig open staan. Ook is mijn CPU maar 10% Gebruikt.

Dit zijn alle specificaties mijn mijn PC.
Ik heb hem nog maar 2 maanden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een CPU bestaat uit miljarden weerstanden en transistoren die allemaal elektrische energie omzetten in warmte. Door dat alles in een verdraaid klein chippie te persen met maar weinig koelend oppervlak zal de temperatuur behoorlijk oplopen. Zeker als de kloksnelheid zo hoog mogelijk is opgevoerd. Dat is gewoon pure fysica.

Mogelijk zit e.e.a. onder het stof, dan koelt het ook niet goed. Luchttoevoer, ventilator en overige delen stofvrij maken.

mogelijk gebruik je niet de juiste cpu koeler, is de cpu koeler niet (goed) aangesloten of defect.

Heb je hem zelf gebouwd? 3 dingen kan ik bedenken: - Geen koelpasta gebruikt tussen de CPU en de koeler - Koeler zit er scheef / verkeerd op - Er zit nog een plasticje o.i.d. op de koeler die er vergeten is af te halen Anders is het eigenlijk onmogelijk dat de CPU zo warm wordt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100