Wat is de waarde van mijn Playstation 3?

Hallo,
Ik ben nu van plan om mijn Playstation 3 te verkopen.
Ik heb al een paar combinaties gezien en hun waarde en het waren redelijk hoge prijzen voor oude spelletjes en een Playstation met wat minder geheugen.

Mijn combinatie is:
Playstation 3 320GB
Fifa 14
Fifa 13
COD Black ops 2
COD Black ops 1
GTA V
Dragonball Z Battle of Z
Dragonball Raging Blast 2
Ratchet & Clank All 4 One
1 Dualshock controller

Behorende kabels zijn aanwezig. Je kunt al deze spellen meteen spelen en je hoeft niks extra's te betalen om bijv. online te spelen. Tenzij je natuurlijk DLC gaat kopen. Ik zit er aan te denken om ong. rond de 350,- te vragen.
Is dit te veel of te weinig?
Ik heb spellen er tussen zitten die van dit jaar zijn dus het zijn niet alleen maar oudere spellen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (3)

€350,- is redelijk, maar wel aan de hoge kant. Eigenlijk kan dat helemaal geen kwaad. Meer vragen dan in je advertentie is raar, maar je kunt je prijs altijd omlaag halen ;) Maar dat wat je aanbiedt is gewild, dus misschien toch maar denken aan een hogere prijs? €375,- misschien? Suc6!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een PS3 met 500 gb is nu nieuw vanaf 200 euro. (zie onderstaande link). Dat is ook met een controller en alle bekabeling etc. Die van jou is 2dehands, al een paar jaar oud en niet de nieuwste versie. Ik denk dat je voor de console rond de 80 euro in je hoofd moet hebben en dus 100 euro vraagprijs.

Ik heb even bij gamemania gekeken wat een paar van die spellen daar tweedehands kosten.
fifa 14 - 40
fifa 13 - 15
Black op 2 30
Black ops 15
gta v 45
Batlle of z 45
raging blast 2 25
ratchet all 4one 23

Bij een used game store ben je dus ongeveer 225 euro kwijt voor de spellen. jij kan dat er natuurlijk niet voor vragen, want zij hebben garantie en service en dergelijke, dus trek daar 20% vanaf ofzo en dan kom je aan een redelijke prijs.

ik denk dat het redelijk is voor dat hele systeem en spellen 275 te vragen en ongeveer 240-250 te verwachten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hou er trouwens ook rekening mee dat als je het als pakket verkoopt het waarschijnlijk minder oplevert dan alles apart, aangezien de potentiele koper niet alle spellen leuk vindt en daar dus niet veel voor wil betalen.

Tijd is ook nog een factor. Wil je er gewoon vanaf, moet je natuurlijk minder vragen dan wanneer je het prima vindt er lekker op door te spelen totdat iemand toehapt voor jouw prijs. (kan maanden duren natuurlijk)
9 jaar geleden
Stel ik zou deze PS3 van je overnemen dan zou ik er ongeveer 230 max 250 voor leggen. En als je wacht op de juiste koper dan zal dit misschien wel 275 worden, ik koop vaak 2e hands spullen.