Waarom werkt mijn ps3 niet met extra sitecom router?

Ik heb een KPN Experiabox beneden staan. Echter heb ik hier slecht bereik mee op mijn apparaten boven in huis, onder andere mijn PS3. Nu heb ik een Sitecom 300N X5 Router gekocht en ,bedraad, boven naast mijn PS3 geplaatst.
Momenteel kan ik mijn apparaten zoals telefoon en laptop uitstekend draadloos gebruiken, alleen krijg ik problemen met mijn PS3. Die geeft namelijk geen NAT-type 2 maar type 3 aan. Veel gegoogled maar niet op het goede antwoord gekomen. uPnP in ingeschakeld op beide routers.
Iemand tips en/of ervaring hiermee?

Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

twee routers betekend twee apparaten die ip adressen lopen uit te delen? schakel de dhcp in de tweede router uit en zorg dat de kabel tussen beide loopt naar een lan poort in de tweede "router". Daarnaast zorgen dat ze in hetzelfde netwerk zitten....dan moet het gaan lukken. Dan zal de tweede router ook het wifi signaal goed doorgeven, mits de tweede router ook wifi ondersteunt. Eenvoudiger is het om in plaats van de tweede router er bedraad een switch aan te hangen. Hiermee voorkom je allerlei lastige instellingen in je tweede router en kan je de PS3 er zo inprikken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100