Als ik pc stekker in stopcontact doe dan vliegt stop eruit.als ik de stekker er in doet als de stop uit is dan werkt me pc gewoon.ongeaard.probleem?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Lijkt mij meer dan alleen een aarde probleem.
Probeer het eens in een andere stopcontact ( geaard ), klapt hij nog er uit dan zit ik meer te denken aan een probleem in je voeding.
Gebeurt er niets en draait alles gewoon zoals het hoort dan is heb je iid een aarde probleem.

Aarde probleem kan ook ontstaan door een slechte voeding.
Vandaar dat je voeding mijn eerste verdachte is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of met de stofzuiger/compressor flink door de computer en voeding. Stof kan aardig wat storingen veroorzaken in het voedingsgedeelte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan kan het zijn dat er iets met het stopcontact is of met je voeding. Als je op een ander stopcontact hetzelfde probleem hebt, dan is er iets met je voeding. Meest voor de hand liggende is dat er iets met het netfilter is. Dat zit in je voeding direct achter de plug. Die plug gaat in de zgn netentree, meestal is dat één geheel met het filter. Vermoedelijk is daar dan een condensator niet goed geworden, waardoor het filter 'scheef' oplaadt. Daardoor klapt de aardlek eruit. Is 't ding eenmaal opgeladen dan zal het geen tweede keer meer gebeuren, of je moet een hele tijd wachten.

Als er iets met het stopcontact is, dan kan het zijn dat je ook met andere apparaten last hebt. Reden genoeg om het ding eens goed van binnen te (laten) nakijken.