Hoe kan ik met twee computers Minecraft op LAN-verbinding spelen?

Mijn neefje wil mij graag helpen in mijn eigen singleplayer Minecraft wereld. Ik kan mijn singleplayer wereld als ik op escape druk de wereld open gooien op mijn LAN-verbinding, dit gaat allemaal prima.
Met de tweede pc kan ik de LAN-verbinding gewoon vinden, maar als ik hem wil openen om erop te spelen geeft hij iedere keer weer een foutmelding. Het gaat om de gewoonlijke foutmeldingen als: Connection Refused, Unknown Host en Connect.

Wat gaat er hier mis en wat kan ik eraan doen om het wel te laten werken? En is dit überhaupt mogelijk met een betaalde versie en een gecrackte versie?

Alvast Bedankt.

PS: De pc's zitten op hetzelfde netwerk en aan dezelfde router.
PPS: Het gaat om monitor en een laptop, de één met Windows 7 en de laptop bevat Windows XP. (mocht dit van belang zijn)

Toegevoegd na 55 seconden:
*zucht* PPS: Ik bedoel dat we ook echt daadwerkelijk TEGELIJK kunnen spelen :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (2)

2 computers die dezelfde single player hebben, kan niet. Je zou een Wereld moeten joinen en dan mee helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, maar als ik met de laptop de wereld wil joinen komt die foutmelding dus telkens in beeld. Hoe los je dat op?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Logisch, voor de beveiliging voor hackers. Een computer moet op hetzelfde netwerk blijven de andere op een ander netwerk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan ook zijn dat er op een server 2 joinen op het zelfde IP-adres dat je router die codes niet vertrouwd.
Je kan het proberen met Hamachi (gaat niet via lan maar werkt wel). Op YouTube staan honderden tutorials ('How to make a mine craft server with hamachi'). Paar dingetjes:
Download het server programma van Minecraft.net
Is de versie van jullie beide legaal? Zo niet, moet je inwendig de naam van je Minecraft poppetje veranderen (Google).
Je geeft aan dat je in je bestaande wereld wil bouwen, moet je dus de wereld uit je single player kopiëren naar de server. (Google).
Het duurt misschien een middagje, maar dan kan je altijd, overal samen Minecraft spelen.