Waarom duurt het zo lang voor mij Playstation 3 om gta iv data te installeren?

Als ik mijn cd van gta iv in mijn Playstation 3 doe werkt alles gewoon normaal, maar na de update ofzo moest ik data installeren ik heb hem de hele nacht aan gelaten zodat hij vandaag klaar zou zijn maar er komt maar een hele kleine streepje en meer niet. Wat is het probleem? Hij loopt niet vast want de plaatsjes veranderen normaal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (2)

Omdat het zo'n groot spel is, (had ik ook!) Blijft hij de hele tijd op de zelfde plek blijft (de laadbalk) dan moet je de PS3 helemaal opnieuw opstarten! Als je het leuk vindt, kan je me toevoegen. Ik heet: spot-99
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste installeert een PS3 spelletjes omdat het software is dat je moet installeren, het is niet van het apparaat zelf, dus moet hij weten wat dit voor disc is en wat jij ermee wilt, wat hij met de controller moet doen etc. etc.

Ten tweede installeert hij (bij sommige spellen heb je 3GB nodig, bij sommige 300KB) een groot gedeelte van het spel, inruil voor een groot stuk geheugen zodat het niet lang duurt om een map te laden, een trophie te laden, muziek te laden, save bestanden te vinden, wapens of wat dan ook toe te passen…. etc etc.

Met andere woorden:
Het duurt lang, het heeft veel geheugen ruimte nodig, maar uiteindelijk hoef jij BINNEN het spel niet nóg langer te wachten op het laden van onderdelen.

Grappig dat ergens anders een zelfde soort vraag staat!:)