Door de camera die erbij zit.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er wordt een laserstraal geprojecteerd en die wordt opgevangen door Infrarood camera. De kleur van de teruggestoten laser is informatie hoe ver of dichtbij iets waargenomen wordt.

http://www.t3.com/features/exclusive-how-does-microsoft-xbox-kinect-work

It’s made of two main parts: a projector and an IR VGA camera. The former bounces out a laser (don’t worry, Microsoft insists it’s safe) across the entire field of play, which the camera picks up to separate you from your sofa on what’s called a ‘depth field.’ It’s essentially all the pixels that Kinect gets back as IR noise measured in varying colour dependant on how close they are to the system. That way bodies appear a bright shade of red, green etc, and things further away appear grey.