Kan je een foto van de computer op je nintendo dsi/dsi XL zetten?

Er staat telkens een vraagteken als ik dat probeer met een geheugen kaartje over te zetten, het ligt misschien aan de grote maar ik weet niet hoe je dat moet veranderen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Je moet het kaartje in de PC doen en dan de foto overzetten in de map achtergronden, dan het kaartje netjes volgens Windows verwijderen en weer terug in de Nintendo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een post van skeuri op het N1ntendo-forum:
"Op internet vind je hier weinig over. Iedereen lijkt te denken dat het niet kan. Maar je kan gewoon je eigen foto's op de SD kaart van de DSi / 3DS zetten en bekijken met de foto-viewer. Misschien is het hier wel al bekend maar ik dacht: laat ik het maar delen.

De DSi/3DS gedraagt zich wat foto's bekijken betreft als een digitale camera en verwacht foto's in een specifieke directory structuur te vinden met een specifieke file naam.

Ga via je PC naar de DCIM directory van je SD kaartje toe. Maak daarin een subdirectory aan met bijvoorbeeld de naam 999NIN00 (of iets anders in de format xxxNINxx). Daarin zet je je JPG's die je moet hernoemen naar HNI_0001.jpg (of iets anders in het format HNI_xxxx.jpg). Het pixelformaat maakt niet uit. Je kan om ruimte te besparen alles al naar 640x480 terugzetten maar 800x600 werkt ook. Ik denk dat je ook het widescreen formaat van de 3DS kan gebruiken maar dat heb ik nog niet getest.

In de verschillende xxxNINxx directories in DCIM mogen duplicate bestandsnamen worden gebruikt. Dat leidt niet tot conflicten. Je mag dus in directory 999NIN00 een foto met bestandsnaam HNI_0001.jpg hebben terwijl in directory 100NIN03 ook een andere foto staat met de naam HNI_0001.jpg. Ze worden dan allebei afgebeeld.

Afijn. SD kaart weer in het DSi/3DS en kijken maar. Met name op de DSi erg leuk om je eigen scherpe foto's als achtergrondjes in het menu te hebben."
Succes!