weten jullie een goede videokaart om games op hoge of gemiddelde resolutie af te kunnen spelen? niet al te duur graag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is niet al te duur en wat noem je een hoge resolutie? Ik game gewoon altijd op de native resolutie van mijn scherm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoge resolut is voor mij rond de 1280 x720
1680x945 daartussen is ook al goed ik heb nu ook een AMD radeon hd5450 maar die kan alleen goed runnen op 800x600 dus dat is kloten verder wil ik er rond de 300,- 400,- aan besteden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
300 tot 400 euro is in mijn ogen flink aan de prijzige kant. Voor 200 euro heb je al echte monsters. Een 6950 of een 560 is meer dan genoeg voor de meeste games. Alleen The Witcher II en BF3 laten die kaarten zweten. Je kan beter nu 200 euro uitgeven en over 2 jaar weer dan in een keer 400 euro omdat een verdubbeling van uitgave geen verdubbeling van prestaties is in die prijsklasse.

Antwoorden (2)

Een AMD Radeon 6850 voor net iets meer dan 100 euro:

http://tweakers.net/pricewatch/293531/xfx-radeon-hd-6850-1gb.html#tab:info

Kijk wel goed of je voeding voldoende is en je een PCIe 6pins connector hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het erg moeilijk om te antwoorden op je vraag. Je eisen zijn erg vaag.
hoge gemiddelde resolutie? (heb je het dan over 4k of fullHD)
Welke spellen/software?
Wat is je huidige processor? (i.v.m. bottleneck)
En wat is niet al te duur?

Verder zou ik je doorverwijzen naar dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1124775
Daar staat alles wat je hoort te weten over het aankopen van een nieuwe videokaart.