hoe zet je in gta IV wheel friction (die dolle autos) aan?

ik zie dat altijd we op youtube maar hoe doe je dat dan. ik heb wel een sterke pc ervoor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Om de wheel friction uit te zetten in GTA IV moet je een bestand, 'handling.dat' in de map '/common/' bewerken in je GTA IV installatiemap.

Je moet bij elke auto in het spel dan de frictie (friction) een negatieve waarde geven.
Als dat teveel werk is, kun je ook het bestand uit de bijlage downloaden en de originele handling.dat vervangen. Zorg wel eerst dat je een backup maakt van handling.dat, zodat je de wijzigingen ook weer ongedaan kunt maken!

Toegevoegd na 1 dag:
Oké, de link naar de file was inderdaad dood.

Nieuwe link gaat naar het GTA forum waarin een ontleding wordt gegeven van wat je in het bestand tegenkomt, mocht je zelf willen tweaken.

Als je het effect als in de video's wilt hebben, moet je van alle auto's die je dit effect mee wilt geven, de waarde van de 'wbias' veranderen naar -9.

In de laatste bron heb ik zelf het bestandje aangepast voor je. Ik heb GTA niet op de PC, dus kan het niet testen voor je. Ik heb alle auto's aangepast, behalve politieauto's (zodat je nog ergens mee kan rijden).

Laat me weten of het bestandje werkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ik wil het aan zetten niet uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij kan het bestand niet downloaden wat nu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het ook. Ik zal eens kijken of het bestand elders te vinden is, of een gedetailleerde uitleg kan vinden.