mijn dochter heeft een ds en als je het r4 kaartje eruit haalt kunnen ze onderling met elkaar schrijven

maar als ze het kaartje er nu in doen komen de spelletjes er niet op alleen maar kan ze schrijven

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dat heb ik ook wel eens, niet alleen bij mijn r4 kaartje maar ook met andere spelletjes. Er is dan iets beschadigd aan het kaartje, maar meestal hoef ik bij mij alleen maar onderin het kaartje (de opening) te blazen en dan pakt de Ds hem weer en doen de spelletjes het gewoon weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen tweede DS bij de hand, dus ik kan het niet uitproberen, maar...
Uit verschillende webfora maak ik op dat Pictochat (ik neem aan dat u dat bedoelt met 'onderling schrijven') niet start als de R4-kaart in de DS zit.

Probeer het volgende:

1. Zet de DS uit
2. Verwijder de R4-kaart
3. Zet de DS aan
4. Start Pictochat
5. Plaats de R4-kaart terug, terwijl de DS nog aanstaat.

Als ik uw vraag verkeerd begrepen heb, kunt u dan uw probleem iets duidelijker uitleggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je met je vraag dat ze geen spelletjes kan spelen op haar R4 kaart?
Want dat hadden wij in het begin ook, en toen bleek dat we alleen maar de kaart moesten configureren. Daar zijn verschillende infosites over te vinden op internet.
Kijk ook bij:

http://www.ndsadapters.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zit het micro sd kaartje wel in het r4 kaartje ? heb je het programma moonshell op je micro sd kaartje staan en het _boot_mp.nds programma er op staan? Dit kunnen ook de oplossing van het probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uit en aan zetten en ooknooit de metalen pennetjes van de kaart aanraken, worden ze vettig van en kan het niet meer gelezen worden.