Waarom doet mijn Playstation 3 dit?

Beste mensen,

Ik zit hier met een, best wel serieus probleem. Het betreft hier mijn Playstation 3. Een paar dagen geleden wilde ik eens spelen en ik deed hem aan. Jammer genoeg kwam hij niet verder dan het menu. Hij geeft alleen het hoofdmemu aan met de hoofdkoppen maar verder niks.

Ik heb toen met Sony gebeld, en gevraagd wat ik moest doen. Een aantal stappen gehad om software te herstellen maar dit hielp niet. Ik moest genoodzaakt mijn playstation resetten naar fabrieksinstellingen. Alles was ik kwijt, maar het werkte wel weer. Ik heb toch dikke 2 dagen gedaan om mijn playstation weer helemaal in te richten want ik had er namelijk een hoop opstaan, zoals uitbreidingsmappen voor Black Ops. De Playstation wil ook niet meer normaal uit. Ik moet de stekker eruithalen.

Nou doe ik mijn playstation net aan, of ik krijg WEER hetzelfde. Omdat het opnieuw zo is, vraag ik me af of dit niet bij andere mensen voorkomt...? Wat kan ik doen om hier vanaf te komen? Ik wil ook niet al mijn bestanden kwijtraken.

Groet,
Nour

EDIT: Ik ben er achtergekomen dat als ik de netwerk kabel, voor het aanzetten, uit de console haal, hij wel werkt, maar zonder internet dus...

Toegevoegd na 19 uur:
Ik heb mijn PS3 met WiFi geprobeerd en dat werkt ook niet. Maar nu heb ik het probleem dat WiFi nu aan staat, en dat nu het probleem voordoet zonder dat ik WiFi nu uit kan doen... Systeemupdates zijn gedaan en alles werkte goed... Wat kan ik nog doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

"EDIT: Ik ben er achtergekomen dat als ik de netwerk kabel, voor het aanzetten, uit de console haal, hij wel werkt, maar zonder internet dus…"

Het probleem zit hem dus duidelijk daar. Waarschijnlijk verstoort die netwerk kabel iets anders in de playstation. Probeer is een andere kabel. Ook kan je overwegen draadloos internet te gebruiken (als je tenminste draadloos internet hebt). Als je wifi hebt, probeer dan is te connecten daarmee. Als dat ook niet werkt, weet je dat het echt de playstation is, en moet je ermee terug naar de winkel. Anders weet je dat het inderdaad de kabel is, en zal een nieuwe kabel waarschijnlijk voldoende zijn (of de port voor de kabel moet kapot zijn, maar dan moet je er gekke dingen gedaan mee hebben, bijv. te hard de kabel erin proberen te doen of laten vallen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Succes

Andere antwoorden (1)

Heb jij wel de systeemupdate gedaan ?
En doe de internet instellingen opnieuw via i stellingen en dan opnieuw met kabel doen.
Als het dan niet werkt zou ik een nieuwe kabel regelen