wat is het verschil tussen "sofmoffen "en "ombouwen" van een wiii

wil de wii om laten bouwen zodat je van de computer spellen kan downloden maar heb gehoord dat je ook kan sofmoffen ofzoiets wat is het verschil en wat is slimmer of goedkoper.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
Kimath
13 jaar geleden
bedoel je modden? Want van sofmoffen heb ik nog nooit gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is modden dan weer?
Kimath
13 jaar geleden
Modden betekend aanpassen, bij een pc is modden vaak dat je de kast gaat aanpassen met lichtjes en dergelijke. Bij een console is modden meestal dat je die aanpast zodat je meer spellen kunt spelen (zoals gedownloade).

Het beste antwoord

Softmodden (aanpassen van software): hiermee installeer je een een andere soort besturingssysteem of een aanpassing op het huidige waarmee andere of meer mogelijkheden hebt. Volgens mij kan je dan bijvoorbeeld gekopieerde spellen spelen en heb je wellicht de mogelijkheid de hardware van de WII (zoals de hardeschijf) veel opener te gebruiken. zodat je verschillende video en audio bestanden kunt gebruiken.

Ik heb al een aantal gevallen gehoord waarin de software die is geïnstalleerd niet goed was afgestemd op de hardware, waarna de WII kapot is gegaan door over belasting. In theorie kan, als het je niet zint, je de originele software weer installeren. Uit mijn ervaring is dat altijd lastiger dan het zo klinkt.

Ombouwen: hiermee plaats je een stukje hardware in het circuit van de WII. Dit houdt veelal in dat er ook direct een ander besturingssysteem of een aanpassing van het huidige moet worden geïnstalleerd. Dit is een meer stabielere manier van ombouwen, maar heeft vrijwel geen mogelijkheden om ongedaan te maken. Wel geeft dit permanent de mogelijk illegaal verkregen games te spelen.

Al deze mogelijkheden zijn tegen het idee waarin Nintendo bedacht heeft dit apparaat te gebruiken. Je garantie vervalt dan ook bij de eerste aanpassing en het online netwerk kan ontboden worden. Het aanpassen van de WII gebeurt vaak op eigen risico, zonder garantie van welke "techneut" dan ook.

Softmodden met een x-box of ps3 is niet mogelijk. Deze consoles moet altijd hardware matig aangepast worden voordat je ze op een andere manier kunt toepassen. Dat is dus uniek aan de WII.