Xbox live doet het niet, zie uitleg

Ik heb een hele mooie xbox elite, en hoor daar xbox live silver bij te krijgen. Nou ik aanmelden voor xbox live maar ik krijg geen verbinding. Hij zegt dat het mtu van de router of modem hoger moet zijn dan 1364 ofzo. Moet ik nu een nieuwe modem of kan ik dit aanpassen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik moet ook een systeemupdate als ik wil Aanmelden en daar heeft hij dus live voor nodig...soms maakt hij wel verbinding bij verbinding testen, maar als ik aan wil melden doet hij het al niet meer.

Moet ik naar een expert?

Toegevoegd na 6 dagen:
Heb alles al geprobeerd!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (3)

gebruik je een router ? meestal is dat het probleem , probeer direct aan te sluiten ... xbox live EIST een bepaalde snelheid en bepaalde opties ........ anders moet je je router herinstellen ... kijk voor meer info op

Toegevoegd na 1 minuut:
Xboxlive.nl en je kan ook even kijken bij de site van UPC/SIGGO ....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heb een router. Maar er is geen ingang meer op het modem, zit vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik doe altijd of xbox of pc ..... het werkte wel een tijdje met de router maar bleef toch problemen houden , doe nu gewoon of/of
Routers zijn meestal voorzien van een firewall. Als zijn de inkomende en uitgaande poort niet herkennen kan de verbinding geblokkeerd worden.

Vrij simpel om die op te lossen, maar je moet je dan wel even verdiepen. Alles wordt uitgelegd op portforward.com. Handleidingen van "Wat port forwarding" tot ook daadwerkelijk de "poort" openzetten wordt in een stap voor stap menu weergegeven. Je kan per router opzoeken waar je deze instellingen kunt vinden en welke poorten je voor welk programma moet openstellen.

Eventjes lezen en dan begrijp je het denk wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me staerk dat jou router lager is ingesteld, maar het kan natuurlijk!.

Feitelijk wordt gewoon door Xbox gekeken naar de snelheid van de verbinding en geconstateerd dat deze te laag is.

Je zou het kunnen aanpassen op je router, dat zou in dit geval ook verstandig zijn. Je zou de MTU dan op 1492 kunnen zetten wat een standaard is voor PPPoE (Point to Point : Veel gebruikt door spellen en cosoles) .

Als je je router merk en type even vermeld, dan kunnen we op internet vast wle achterhalen hoe je de MTU kunt aanpassen.

Succes!