Wat is een PATCH voor een Nintendo DS? Hoe kom ik eraan?

Mijn zoontje heeft op zijn DS-TT kaartje een spel die het niet doet. Mario en Luigi Bowser Inside story. Via Google achterhaald dat er wrslk een PATCH nodig is.Wat is dat? Hoe kom ik eraan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Op de site van DSTT (staat op de kaart) of via de site van een leverancier (zie link, is incl. uitleg hoe en wat).

Toegevoegd na 1 minuut:
Soms is het wachten tot dat de patch gemaakt is voor het betreffende spel. Dit kan soms enkele weken duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een patch is een klein aanvullend stukje software dat je nodig hebt om de beveiliging van het spelletje te omzeilen.

Onze vrienden van Nintendo kunnen het namelijk niet zo waarderen dat we de spelletjes gratis van internet plukken en op onze kaartjes zetten, daarom zitten er handigheidjes in de spelletjes zodat ze niet werken op 'n kaartje. En vervolgens zijn er weer handige softwarejongens die daar patches voor programmeren.

Je vindt ze op torrentsites zoals de piratenbaai of op gespecialiseerde ds-spelletjessites.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het anders opnieuw te krijgen via rom-freaks of roms43. Anders moet je gewoon hopen dat er een gepatchte versie van uit komt.