valt tennisen op de wii onder beweging als in de dagenlijks benodigde lichamsbeweging?

wat ik dacht 30 min is. is 30 min tennissen op de wii genoeg voor je dagenlijkse lichaamsbeweging?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er wel een tennisarm van krijgen, dat weet ik van een vriend, die iets te fanatiek was.

Het beste antwoord

Nee eigelijk niet het is wel goed voor je maar echt je verbruik hier mee zo goed als niks dus het is beter om een uurtje echt te gaan tenissen haha Gr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

jammergenoeg niet.
wel is wi-tennis goed voor je coördinatie en leuk om te doen. ga dan ook nog een half uurtje fietsen, wandelen en of zwemmen en het is helemaal okay met je lichaamsbeweging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de wii wilt gebruiken om je lichaamsbeweging op peil te houden
neem dan wii-fit of wii-yog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas niet, want je gebruikt alleen bewegingen en geen echte kracht. WII-en is beter dan alleen op de bank zitten, maar net als huishoudelijk werk, is het GEEN vervanging voor lichamelijke activiteit. Je zou 30 minuten tennissen op de WII hooguit kunnen vergelijken met vijf a tien minuten echt tennissen ;je gebruikt dan namelijk veel meer kracht en ruimte. WII-en is toch weinig meer dan een beetje met je armen zwaaien, en al kun je er best moe van worden, het zet geen zoden aan de dijk.

Dus een half uurtje WII-en en daarnaast nog een kwartiertje fietsen (en een kwartiertje terug, en dan natuurlijk niet op je dooie akkertje) en je zit helemaal snor. Lichaamsbeweging 'telt' eigenlijk pas echt mee als je hartslag en ademhaling omhoog gaan.

Gek genoeg kun je van dat WII-en behoorlijk oververhit en buiten adem raken, maar al met alschijnt het toch niet te vergelijken te zijn met echte lichaamsbeweging.