Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een spel waarbij politiek een rol speelt?

Ik ken de tropico spellen al en de simcity reeks (simcity vond ik niet zo goed), maar zijn er ook andere spellen waar politiek een rol speelt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
807

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Civilization-serie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger was er een zeer leuk geo-politiek Stratego spel ,maar ik heb alleen de 'Amiga' versie gekend.
Lijkt nog te bestaan

"Balance Of Power"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klassieke bordspel Diplomacy (de naam zegt genoeg) is heden ten dage GRATIS online te spelen:
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zoek eigenlijk een spel dat je in je eentje kan spelen, jammer dat er niet zoveel van dit soort spellen zijn
De Anno spellen zijn erg leuk, enige minpunt is dat er geen multiplayer is, de leukste vind ik Anno 1503.
In dit spel begin je met een bootje en is het doel een stad te bouwen en te beheren, je kan hierbij kiezen te handelen met je medespelers of oorlog met ze te voeren, daarbij is het zaak je bondgenoten tevreden te houden doormiddel van handel en militaire steun tijdens oorlog.
Er zijn trouwens al nieuwere versies uitgekomen, o.a Anno 1404 en Anno 1707.

Toegevoegd na 4 minuten:
De leuke spellen hoeven dus geen drol te kosten, zie marktplaats, 1 euro + verzendkosten :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding