Wat is het doel van de computergame Clash Of Clans en kun je het uitspelen?

2 jaar geleden
in: Games
4.1K
LeonardN
2 jaar geleden
Games die je tegen andere mensen speelt kan je vaak niet uitspelen, denk aan:
-World of Warcraft
-Fortnite
-League of Legends

Antwoorden (3)

Speel mee met miljoenen andere spelers en bouw je eigen dorp, richt een clan op en neem deel aan epische clanoorlogen. Om het spel helemaal uit te spelen moet je betalen. Je moet steeds wat kopen om verder te kunnen.
2 jaar geleden
Thecis
2 jaar geleden
Het doel van het spel is niet het uitspelen (anders zouden ze hun inkomsten verliezen). Derhalve is het spel dus niet uit te spelen, ook niet als je betaalt. Het doel is zo sterk mogelijk te worden. En de sterkste staat op de hoogste positie. Dat is het doel in dit soort spellen.
ronron1212
2 jaar geleden
@Thecis ja hoor
Thecis
2 jaar geleden
@ronron1212
Ik had wellicht 1 toevoeging moeten maken. Om zo sterk mogelijk te worden en te blijven, zullen de meeste mensen betalen. Pay to play (p2p). Free to play (f2p) mensen kunnen vaak wel heel ver komen, maar dat duurt veel langer en zullen o.h.a. niet op de hoogste positie blijven.
Maar begrijp ik het goed dat je het niet met me eens bent?
LeonardN
2 jaar geleden
-min
Je kan het spel NIET uitspelen.
Je HOEFT niet te betalen om verder te komen. Als je het niet eens bent met wat gezegd wordt, zeg dan eens.
-Hoe spel je het spel uit?
-Wat kan je niet bereiken als je geen uitgeeft in het spel.
Het doel van het spel is een hoop geld genereren voor de makers.
Voor jou als speler kan het doel zijn dat je plezier erin hebt, maar het spelmatige doel is als volgt.

Verzamel "resources", bouw een dorp, bouw een leger, val andere dorpen aan met je leger, verover de resources, bouw een sterker dorp, bouw een sterker leger etc.
(Het is dus een constante loop).

Om sommige processen te versnellen kan je met echt geld "ingame"-geld kopen.

Je kan het spel nooit uitspelen, je wordt sterker/beter en kan zo een steeds hogere ranking krijgen.
Player vs. player(PvP)-games en MMO's zijn vaak niet uit te spelen. Clash of Clans is een PvP-spel.
2 jaar geleden
Thecis
2 jaar geleden
+
Voornaamste doel is plezier hebben. Er zijn vele van dit soort spellen, voor eenieder wat wils.
Het doel is om een zo groot mogelijke stad te bouwen en volgens mij kun je het niet uitspelen