Hoe heet dit vrij oude computer spel?

Ik heb vrij weinig informatie.
Wat ik er nog van weet. de intro begon met een kort filmpje in een vliegtuig. ze vlogen naar een eiland of bepaald gebied ofzo.
Vanaf daar moet een weg worden afgelegd naar een bepaald eindpunt. (ik herinner me vaag een slechte professor die de sleutels heeft verstopt) Deze sleutels kunnen in allerlei deelopdrachten (??met apen, slangen, platformen, rekenen ofoz??) worden teruggewonnen en daarmee de poort openen naar een oude stad waar je weer tegenover deze professor komt te staan.

Zoals ik al zei is dit niet heel duidelijk. Ook kan het dat kleine dingen die ik noemde een enkeling niet precies klopt. Graag hoor ik of jullie weten welk spel ik bedoel, ook als je het niet zeker weet of denk dat slechts enkele punten kloppen.

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (5)

Bedoel je misschien "Indiana Jones and the fate of Atlantis", Veel van wat je opnoemt komt mij nog een beetje bekend voor in dit spel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Commander Keen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tomb Raider?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
the island of dr brain