Hoe heet een een kerstspel dat ik in 2011-2012 speelde op de computer (cd-rom)?

hallo, ik speelde in 2011-2012 een spel op de computer -het spel stond op een cd-rom-, maar ik weet niet mer hoe deze noemt.
het was een kerstspel waar je verschillende spelletjes op kon spelen. een van de spelletjes as dat er spijkers van de ene naar de andere kant van het scherm 'sprongen' die je dan moest aanklikken om 'in' het hout vast te krijgen soms kwam de spijker er terug uit en wanneer je de spijker krom sloeg 'lachte' de spijker je uit.
een ander spelletje op dit spel was dat je een afbeelding -die in verschillende stukken was verdeeld en door elkaar stond- terug terug volledig moest krijgen door de stukjes op de juiste plaats te zetten er waren nog veel meer verschillende spelletjes, maar deze kan ik me niet echt meer herinneren.
als iemand weet welk spel ik bedoel, of zich zelf nog iets herinnert van dit spel, zou het lief zijn om hierop te reageren.
alvast bedankt.
het hele spel bevatte spelletjes en een algemeen 'doel' rond kerst zoals sneeuwballen gooien naar kerstelfjes. een spelletje met een kerstboom en een spelletje in een keuken was er ook, maar ik weet niet meer hoe deze gingen.
op de cd-rom stonden denk ik ook wenskaarten, recepten en kleurplaten, maar hier ben ik helemaal niet zeker van.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Games
3.2K
SimonV
4 jaar geleden
Dit zijn wel erg weinig steekwoorden: kerst cd spel spijkers.
Hoe kwam je aan de cd? Was het een Engels spel? Waarom was het een kerstspel, door welke afbeeldingen was het een kerstspel en geen spel dat rond kerstmis verkocht werd?
Amadea
4 jaar geleden
Stonden er op die cd-rom alleen spelletjes, of bevatte deze o.a. ook een wenskaartendrukkerij, recepten en kleurplaten?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
SimonV: ik weet het, ik was 12 toen ik dit spel speelde en kan me er dus niet echt veel over herinneren.
Amadea: ik denk het wel, maar ik ben niet zeker.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Vroeger speelde ik ook een spel dat een vrij ‘klassieke’ geanimeerde/getekende uitstraling had. Ik kan me herinneren dat er een een wat oudere man in het spel zat (ik weet niet of het een kerstman was of iets dergelijke). En het was inderdaad gerelateerd aan kerstmis. Was er ook geen minigame met een kerstboom? En eentje waar je iets moest bakken? Ik probeerde het spel wat ik in mijn hoofd heb al op te zoeken, dat is echter helaas nog niet gelukt. De spijkers die jij benoemt, komen me ook bekend voor. Er staat me iets bij dat deze cd verpakt was in een kartonnen hoesje, geen plastic hoesje. Herken jij dat ook?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Tara: ik denk dat we hetzelfde spel bedoelen, maar denk niet dat het nog bestaat spijtig genoeg.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dit doet me denken aan "Pettson en Findus winterspel" waar je o.a. nagels in het hout moest kloppen voor ze over de lijn sprongen en rare figuurtjes uit de kerstboom schieten

Antwoorden (1)

Het zou een cd-rom van de Learning Company kunnen zijn geweest, met de titel De Super Kerst.cd-rom. Ondanks de Engelse naam van de uitgever is het schijfje Nederlandstalig. Welke games er allemaal op staan is niet te achterhalen. Maar misschien gaat bij het zien van de voorzijde ervan bij vraagsteller een lichtje branden.
Plaatje bij antwoord