Fortnite vrienden toevoegen lukt niet, waar ligt dat aan?

Ik speel op een iPad en een ander op een PlayStation denk ik.
Maar vrienden toevoegen lukt niet.
Ik heb zijn inlognaam maar als ik die intype staat er invalid naam. De naam is wel 100% goed maar ik krijg dus een error.
In he verleden heb ik ook een vriend toegevoegd die op een PlayStation 4 fortnite speelt. Wat gaat hier dan verkeerd.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Games
43.3K
LeonardN
4 jaar geleden
Welke naam geven ze?
-PlayStation accountnaam
-Epic Games accountnaam

Antwoorden (1)

Dat ligt aan hen. Zij hebben hun PS4-account dan nog niet gelinkt aan een EPIC-account(je andere vrienden waarbij het eerder wel lukte hebben wel gelinkt).

https://www.tabletsmagazine.nl/2018/04/fortnite-crossplay-ios/

Spelen met vrienden via Fortnite crossplay

Als iPhone-speler beschik je standaard al over een Epic Games-account en het toevoegen van vrienden is dan ook een fluitje van een cent. Start het spel en ga naar de lobby. Rechtsboven druk je op vrienden. Hier kun je zoeken naar jouw vrienden aan de hand van hun Epic Games-account.
>>>Nogmaals, vrienden die op de pc spelen hebben al een Epic Games-account, maar vrienden op de PlayStation 4 of de Xbox One dienen hun PlayStation-account of Xbox One-account te linken naar hun Epic Games-account. Doen ze dit niet, dan zul je niet samen kunnen spelen. <<<<
Vrienden op de spelcomputer hebben daarom de Epic Launcher voor pc of laptop nodig om vriendschapsverzoeken te kunnen versturen of te accepteren.