Waarom moet ik een creditkaart toevoegen terwijl ik gewoon genoeg geld heb om m'n paypal?

ik wil orgin acces kopen via orgin en dat kost 25 euro. Ik heb 30 euro op m'n paypal staan maar bij het betalen staat er in eens "Voeg een creditcard toe om uw aankoop te voltooien" Ik snap er echt helemaal niks van.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Games
2.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Na een snelle blik op die website lijkt het me dat je lid moet worden op te kunnen spelen. Je koopt dus niet echt wat, maar sluit een abonnement af. Bij een abonnement wil men dat waarschijnlijk automatisch gaan verlengen en daarvoor is dan, neem ik aan, die creditcard nodig.

Antwoorden (1)

Als je Paypal niet vaak genoeg gebruikt dan hebben zij nog niet de garantie dat je betrouwbaar bent, zij willen graag weten of je een credit card hebt, zodat je getraceerd kan worden als het niet goed gaat.

Er kunnen nog meer redenen zijn :
1. het kan te maken hebben met de vereiste leeftijdsgrenzen die zij willen controleren:
voor een creditcard van MasterCard en Visa moet je minimaal 18 jaar oud zijn.  American Express eist een minimum leeftijd van 21 jaar.
2. Origin wil zeker weten dat jij de enige bent die aankopen kan doen via jouw account. Het toevoegen van de Visa of Matercard is een extra beveiligingsmaatregel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat moet je doen als je geen creditcard hebt in zo een geval?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vermoed dat er niets anders opzit dan een creditcard aan te schaffen. Je kunt jezelf ook afvragen of je wel in zee wil met zulke sites voor boven de 18 of 21 jaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er lijkt recent toch wat veranderd te zijn bij Paypal.
Ik heb mijn paypal accounts sinds 2007, en heb dat in de afgelopen 10 jaar nooit langer dan 2 maanden niet gebruikt. Ik had de eerste paar jaar een creditcard gekoppeld aan het account, maar deze is reeds sinds 2011 volledig uit het account verwijderd. Mijn bankrekening is ook gekoppeld en bevestigd voor zo lang ik mij kan herinneren.
Van 2011 tot enkele weken geleden (,blijkbaar, zo ben ik hier terecht gekomen) heb ik altijd alles kunnen betalen zonder saldo op mijn paypal. Het bedrag werd enkele dagen later gewoon van mijn bankrekening afgeschreven.
De laatste weken krijg ik telkemale bij een poging tot betaling (aan een site waar ik overigens bijna wekelijks op dezelfde manier, en hetzelfde bedrag, betaal) "Voeg een creditcard toe om uw aankoop te voltooien."
TS blijkt zelfs meer saldo te hebben dan hij moet betalen voor de aankoop, onlogisch en absurd om dan om een cc te vragen.