Waarom runnen mijn games traag op playstation 4?

Ik vergelijk de beeldkwaliteit met battlefield 1 op mijn playstation 4 en enkele gameplay video's die ik heb gevonden op youtube. Het ziet er naar uit dat de framerate en beeldkwaliteit veel lager ligt dan in de video's. Hoe komt dat?
Ik heb gekozen voor een gameconsole zodat ik kan gamen met de beste kwaliteit maar blijkbaar is dat niet zo? Misschien komen de gameplay video's van een game pc en zien ze er daarom beter uit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Games
5.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Ik heb gekozen voor een gameconsole zodat ik kan gamen met de beste kwaliteit maar blijkbaar is dat niet zo?" Het is algemeen bekend dat je met een goede PC veel meer kan halen uit games. Een goede videokaart voor een PC kost al meer dan een PS4 zelf. Hier een filmpje van een PC met een GTX 1080, waarbij men 2160p60 draait
https://www.youtube.com/watch?v=Qi5j1fVgYp8
(dus 4k met 60 frames per seconde)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke ik begrijp het, bedankt voor uw reactie!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat de video's die jij op youtube ziet inderdaad opgenomen zijn op een PC en niet op een PS4. Als je filmpjes wilt zien van Battlefield 1 op de PS4, zoek dan eens op 'Battlefield 1 PS4 gameplay'.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat ik daar nog niet aan had gedacht, bedankt voor de tip

Het beste antwoord

Playstation 4 heeft voldoende power om games vloeiend te kunnen draaien. Echter, het verschil tussen het aantal frames ligt niet zo zeer aan de Playstation, maar aan je (televisie)scherm.

laten we wel zijn; met een PC van 1000 euro krijg je meer waar voor je geld. Maar, voor dat geld kun je bijna 4 playstation 4's kopen. Toch ziet Sony er samen met gamedevelopers op toe dat games die uitkomen op de PS4 zo degelijk mogelijk kunnen draaien. Het verschil in framedrops bij de een, en smooth gameplay bij de ander ligt hem in de tv die je gebruikt.

Hier aanvullende informatie over de voordelen van een geode televisie: https://www.homecinemamagazine.nl/2013/06/de-beste-tvs-voor-het-spelen-van-games-waar-moet-je-op-letten/

Welsiwaar een artikel uit 2013, maar het benadrukt het belang van een degelijke tv. Het hoeft geen grote te zijn, of dure. Maar hij moet de beelden nu eenmaal snel kunnen verwerken, daar zul je je tv echt op moeten aanpassen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord! Ik heb het onlangs eens getest en het ligt inderdaad aan mijn tv scherm. Het verschil is enorm!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Veel gameplezier!