Zijn game review sites door gestoken kaart?

Het valt met best wel lang op dat sommige spellen best wel goede reviews krijgen terwijl het niet altijd goede spellen zijn. En dan heb ik het niet over mijn mening maar over de lage steam reviews.

Ik zag vandaag dag Dawn of War III echt mega goede cijfers kreeg, terwijl een heel groot deel van de fans het spel hebben uitgespuugd. Lage verkoopcijfers op steam en slechts 58% goede reviews.

Vooral met IGN krijg ik altijd het gevoel dat het allemaal doorgestoken kaart is, ze gaven immers een 7.4 voor tiberian twilight.... een spel zo slecht dat de reeks dood werd verklaard door z'n fans

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Helaas is er sinds de opkost van internet en online reviews steeds vaker sprake van zogenaamde sock puppet reviews. Daarmee bedoelt men reviews die door de leverancier of producent zelf zijn geschreven. Dat gebeurt niet alleen bij games, maar is bijvoorbeeld ook berucht bij boeken. De schrijver (of zijn uitgever) maakt dan zelf een, uiteraard positieve, review van een boek. Een kwalijke praktijk die helaas moeilijk te ontmaskeren is.

Bronnen:

Ik denk dat veel mediabedrijven de games krijgen toegestuurd in onafgemaakte fases, hierin zullen dingen anders zijn dan in de uitgekomen game, dit geeft altijd een draai aan het antwoord (denk ik). Sites zoals IGN en Gamespot hebben meestal verschillende reviewers en zullen daarom verschillende reacties krijgen, de meest gehaatte game van het jaar "Call Of Duty: Infinite Warfare" was door veel mensen afgekraakt maar werd door reviewers gezien als een game met gewoon een goede engine met fijne gamelplay, het gaat bij de reviewers er niet om of de game zich niet afspeelt in een tijd die de community/fans willen, het gaat om de gameplay en stijl waarin de game uitblinkt, daarom zul je vaak verschillende games veel duimpies zien hebben maar dat komt gewoon puur door hoe de game is gemaakt en niet of hij door de fans wordt goedgekeurd omdat hij niet voldoet aan de eisen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100