Hoe maak ik mijn pc beter voor games?

Hi,

Ik wil meer spellen gaan spelen op mijn pc. Ik heb er al een aantal, zoals Skyrim en alle uitbreidingen van de Sims. Ik heb veel schrijfruimte, dus het past er allemaal op. Maar toch zijn de spellen vaak langzaam, blijven ze hangen en soms crashen ze. Is er iets wat ik kan kopen om mijn pc beter te maken voor games?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Games
2.9K
gvrox
8 jaar geleden
Wat zijn de specificaties van je PC nu ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je details van de pc geven? Het is misschien mogelijk om wat werkgeheugen toe te voegen (of dat helpt weet ik niet) maar het kan goed zijn dat je een betere processor of videokaart nodig hebt. Dat is niet altijd goedkoop. Zorg voor de laatste stuurprogramma's.
Alles als administrator openen en de graphics op laag natuurlijk. Als er veel vervangen moet worden is een nieuwe pc weleens goedkoper.
SimonV
8 jaar geleden
Je kunt Systemcare Pro je pc even laten checken. Daar wordt deze zeker niet langzamer van. http://www.iobit.com/nl/advancedsystemcarefree.php
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of speccy

Antwoorden (2)

Je kan kleine dingen doen zoals bijv al het andere sluiten wanneer je een spel speelt. Maar als je spellen beter wilt laten spelen moet je toch al snel kijken naar upgraden van de onderdelen in je pc. Denk hierbij aan een nieuwe videokaart, een nieuwe cpu of meer RAM.
Jaspro101
8 jaar geleden
Voor zulke zware games moet je toch je PC upgraden.
Dat kan je met de volgende hardware doen (ik benoem ze even in de volgorde waarin ze het belangrijkst zijn).
1. HDD vervangen met SSD (verschil merk je direct, bij het opstarten al). Nadeel daarvan is dat je alles opnieuw moet installeren.
3. Processor/CPU upgraden/vervangen. Tegenwoordig zitten de betere game-CPU's al gauw op 6 tot 12 cores.
2. Bestaande videokaart/GPU upgraden met een gaming-videokaart. Tegenwoordig is een gaming-videokaart van bijv. 2GB RAM eerder regel dan uitzondering.
3. Meer werkgeheugen er in stoppen. Tijdens normale computerwerk merk je niet of nauwelijks iets van extra werkgeheugen, maar op momenten dat je daar aanspraak op maakt (zoals gamen) merk je dat wel. Datzelfde geldt ook voor de videokaart.

Als je zelfs je moederbord zou moeten vervangen (omdat de - hierboven genoemde - onderdelen er niet in passen) dan raad ik je aan om deze PC te verkopen en een gaming-PC te kopen, dat is maar net afhankelijk van jouw portemonnee en wat je voor je games over hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8gb werkgeheugen is over het algemeen meer dan genoeg. en met 6 tot 12 cores spreek je waarschijnlijk over virtualiseerde cores want met een intel 4790k quad core en 8 core gevirtualiseerd is al een hele serieuse game cpu.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij veel SSD's zitten transferprogramma's, dus hoef je niet alles opnieuw te installeren.