hoe start ik mijn (minecraft) forge server met meer RAM?

ik heb een forge server met 5 mods maar hij lag-t best wel veel.
weet iemand hoe ik 'm met meer RAM start ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Games
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Meer RAM bijplaatsen en opnieuw opstarten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus mijn forge server past zich aan de hoeveelhijd RAM geheugen van mijn computer
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat lijkt me niet.
Ik heb dit zelf geprobeerd en op die manier werkt dit niet.
Je hebt er wel een redelijk goede computer voor nodig, maar als je die hebt kan je een .bat file maken met deze code er in:
java -Xms512M -Xmx1G -jar minecraft_server.jar op de plek waar "1G" staat moet je het aantal invullen.
(1G = 1 gigabyte, 512M = 512 megabyte etc.)
op de plek van "minecraft_server.jar" moet je de naam typen van je forge server, dus bv. "forge_1_8_1.jar".
als je niet weet hoe je een batch file moet maken:
open notepad
typ die regel van daarboven
klik op "save as" en zorg dat "all files" is aangeklikt, dus niet .txt
dan typ daar bijvoorbeeld start.bat
LET OP: save deze folder in DEZELFDE folder als waar je server files zijn, anders werkt het niet. Mvg.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oké, maar ik heb een MacBook, dus dat gaat wat anders. Heb je ook een uitleg hoe je het RAM gebruik miet verhogen voor OS X ?

Antwoorden (1)

Dat lijkt me niet.
Ik heb dit zelf geprobeerd en op die manier werkt dit niet.
Je hebt er wel een redelijk goede computer voor nodig, maar als je die hebt kan je een .bat file maken met deze code er in:
java -Xms512M -Xmx1G -jar minecraft_server.jar

op de plek waar "1G" staat moet je het aantal invullen.
(1G = 1 gigabyte, 512M = 512 megabyte etc.)
op de plek van "minecraft_server.jar" moet je de naam typen van je forge server, dus bv. "forge_1_8_1.jar".
als je niet weet hoe je een batch file moet maken:
open notepad
typ die regel van daarboven
klik op "save as" en zorg dat "all files" is aangeklikt, dus niet .txt
dan typ daar bijvoorbeeld start.bat
LET OP: save deze folder in DEZELFDE folder als waar je server files zijn, anders werkt het niet.

Mvg.