Werken mijn games die ik momenteel speel ook op windows 10?

Ik zou willen upgraden van win 8 naar win 10 . Maar werken mijn games ook op windows 10?
Mijn games zijn : gta 5 (gekocht via installatie discs), far cry 4 (steam), gmod (steam), minecraft
iemand ervaring met deze games op windows 10?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Games
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik Microsoft moet geloven wel, maar als het goed is zal Windows bij de installatie zelf aangeven of de desbetreffende software geschikt is voor de upgrade. Al mijn games via Steam werken i.i.g. nu nog wel op W10.
Ritsuka
8 jaar geleden
Ligt aan je videokaart, of daar een W10 driver voor is

Antwoorden (3)

Alles wat onder W8 draait, draait ook onder W10. Zo heeft Microsoft het ook altijd gecommuniceerd. Bij de overgang van W7 naar W8 lag dit anders. Toen was er ook een speciaal programma beschikbaar om te kijken of alles compatible was met W8. Dat is met W10 niet het geval
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is wel waarschijnlijk, maar het hoeft niet. Alles wat niet compatibel is zet Windows 10 apart en wordt gedeïnstalleerd. Ook de Windows games. Je kunt eerst met de hand proberen het alsnog in Windows 10 te installeren. Ik had 2 programma's die niet waren mee gegaan. 1 doet het alsnog.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor foto's en muziek etc. Worden standaard dingen geinstalleerd die dat allemaal vervangen maar als jij bijvoordbeeld Picasa gebruikt om je foto's te bekijken en VLC Media Player, zal je deze ook kunnen blijven gebruikeb, geinstalleerde games zoals Minecraft, Steam, ... blijven ook wel werken ;) het kan wel zijn dat als je de update wilt starten hij zegt dat het mogelijk is dat bepaalde apps niet meer werken (apps staan er dan ook onder in lijstje) maar wilt niet persee zeggen dat ze dan niet meer werken, ik had er 3 en 2 ervan werkte nog, die ene die niet werkte was een oud programma voor foto's te bewerken dat ik toch niet gebruikte waar al een standaard programma voor was nu ;) ik kom van Windows 7 en ik ben zeer tevreden met Windows 10, belangrijke meldingen hebben een appart geluidje en komen lekker groot in beeld, zeker doen dus vind ik! :D