Maken game animators ook de character?

Ik zit voor later te kijken wat ik allemaal wil doen, en zo ver spreekt het beroep ''Game Animator'' me erg aan.

Alleen ik weet niet of de game animator ook zelf de character moet maken die hij laat bewegen etc of dat de game artist dat doet, ik kan er niet veel over vinden op internet.

Ik kijk graag uit naar de antwoorden!

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat zijn twee verschillende studies. Mijn dochter volgt een MBO opleiding Game Design en daar vallen dus die twee verschilende studierichtingen in. Zij ontwerpt de graphics en één van de progammerders verzorgt de animaties. Ik ga er van uit dat dat ook voor andere opleidingen geldt, maar het is niet onmogelijk dat er ook scholen zijn die die twee combineren. Het is natuurlijk altijd mogeliijk om eerst de ene, dan de andere te volgen.

Hallo aangenaam, ik ben zelf game developer, om maar even antwoord op je vraag te geven, nee een game animator doet het design, dit houd dus in dat die alle plaatjes maakt voor zover dit grafisch gaat, het programmeren is compleet anders en behoort dus niet tot zijn/haar taken. Kennis van programmeren is natuurlijk nooit weg maar je hebt het dus in essentie niet nodig. Wel zou ik je aanraden om er goed over na te denken, vind je het leuk om te game en wordt je daarom game designer? Dat kan je het beter niet doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100