Waarom speelt laptop games zo langzaam?

Beste mensen,

Ik heb een laptop (acer asphire 5755g) met een nieuwe kingston ssd.

Het opstarten van de pc kost 20 seconden, internet, videos en internetgames speelt hij zonder moeite af, kortom: mijn laptop is snel!

Maar als ik dan mijn favoriete spel wil spelen (league of legends) begint het spel zelfs te haperen op de laagste kwaliteit dat je kan instellen. Weet iemand hoe dat kan en weet iemand hoe ik het kan oplossen?

Geen antwoorden als: defragmenteren, antivirus etc. want dat staat overal op het internet :)

En ik vroeg me af of ik de games misschien op mijn harde schijf kan afspelen zodat die wel snel is en niet op mijn nvidia oid.

Groeten, Roobin

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
11K

Antwoorden (8)

Ja dit is best gek zelf heb ik een aspire V3 met een bios start van +-5 sec en heb helemaal geen last van problemen met games. Wat ik kan aanraden is installeer een game booster deze zal alles uitschakelen en enkel het hoog nodige + de game laten draaien. En wat je ook kan doen is eens kijken of je hardeschijf niet te vol staat. Ook kan je eens je taakbeheer openen (cntrl+alt+delete) en kijken hoe hard je laptop draait zonder game aan en kijken waar hij veel verbruikt. En dan dit herhalen als de game draait. Maar vergeet niet LoL is een zeer zwaar spel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Game booster heb ik al geprobeerd maar ik heb niet het idee dat dat werkt. Wel bedankt voor je antwoord.
Je harddisk kan je grafische kaart natuurlijk niet vervangen en het feit dat je pc wel snel is voor alle andere taken wijst erop dat alles goed werkt behalve die grafische kaart.

Nu moet je op een laptop natuurlijk niet op de hoogste instellingen willen spelen, maar netjes zou het wel moeten werken en dat doet het duidelijk niet.

Waarschijnlijk heb je windows opnieuw geïnstalleerd op de nieuwe ssd-drive. Heb je daarna wel de juiste grafische drivers geïnstalleerd? Zonder deze grafische drivers kan de videokaart niet correct benut worden door het besturingssysteem en daarom spelen je games met haperingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat wat jij zegt precies het probleem is dat ik heb!
Ik heb inderdaad een nieuwe ssd gekocht en opnieuw alle drivers gedownload maar ik heb ook maar wat gedaan omdat ik er geen verstand van heb. Ik heb iets met intel en nvidia gedownload en ik weet dat het allebei niet de juiste programma heb gedownload, waar kan ik de juiste programma's downloaden? Ik heb een intel i5 maar ik heb een intel programma gedownload uit 2003 ong. Welk nvidia programma ik heb? geen idee. Ik weet wel dat ik zelf een nvidia GT630 heb. Groeten, Roobin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen nood, deïnstalleer wat je fout hebt geinstalleerd en ga naar de website van acer.: http://www.acer.be/ac/nl/NL/content/drivers Vul je laptoptype in en je zal alle drivers vinden die je nodig hebt.
omdat er dan te veel op staat of omdat de game te groot is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een snelle ssd met weinig geheugen. ik heb nog rond de 40 van de 120 GB over. moet wel genoeg zijn denk ik.
om het effe snel uit te leggen. je pc kan die games niet aan.
wil je gamen dan zul je een gamepc moeten kopen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
desktops zijn in het algemeen beter dan laptops maar er zijn meer redenen waarom een leauge of legends sloom is,
1. Je grafische kaart is niet sterk genoeg
2. je kunt teveel achtergrondproccesen aan hebben staan
3. je hebt geen goeie verbinding.

je kunt ook makkelijk kijken of je laptop het aankan op de website bij de bronnen, even naar leauge of legends zoeken en je computer doet de rest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
simpel... een laptop is te dun voor een goed grapische kaart........ een computer is simpelweg sneller met een Grapische kaart enz. Ik heb zelf een ASUS laptop die draait op 2,8 Ghz AMD A8 APU, krachtig maar hij speelt niet zo snel battlefield 4 als mijn Computer...logies want ik heb een R9 290X met AMD FX 8-core dus.....
heb jij een Nvidia driver? updaten en op 'Power Settings' zetten..... zet je Achtergrond processen af.... doet die het dan nog niet... koop een PC of Scan hem voor de zekerheid met Malwarebytes......
succes
*update hier: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als geen van deze tips hieronder boven werken, probeer hem te runnen als administrator. Als dat niet werkt, rechterklik op Leauge of Legend-eigenschappen-compatibilieit-compatibiliteitsmodus Vink het vakje aan en neem Windows XP (service Pack 3) Dat heeft mijn League of Legends erg geholpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
probeer eens op de de site canyourunit uit te zoeken hoe je specs van je laptop zijn ?
de bottleneck van je latop is toch vaak je videokaart
en deze is onveranderlijk helaas.
dus dan valt er weinig aan te doen behalve dan op low setting te zetten
en als zelf dat niet draait dan is je laptop gewoon niet geschikt voor dat spel
capthavoc