Hoe geef ik Minecraft meer ram in 1.7.4?

Ik heb bij Minecraft 1.7.4 geprobeerd om via Edit Profile het programma meer Ram te geven (JVM Arguments). Maar als ik hem instel op meer dan 1G dan geeft hij een melding met:
Error: Could not create the Java Virtial Machine.
Error: A fatal exception has occured. Program will exit.

Ik heb Java al ge-updated.
Als ik ingame op F3 druk dan staat er:
Use memory: 6% (65MB) of 989MB
Allocated memory: 14% (145MB)

Ik heb hele erge lagg en daar wil ik graag vanaf, ik heb 6gb ram in mijn laptop zitten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Probeer je grafische opties lager te zetten.

Minecraft is een zéér belastend spel al lijkt het niet zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geef je hierin ongelijk. Minecraft draait op Java wat standaard altijd maar 1GB RAM gebruikt als het intensief aan staat.

Andere antwoorden (2)

ehh, je kan niet zomaar meer ram op je computer zetten.
lagg komt niet door je processor maar door je internet.
Als je lagg wil voorkomen kan je beter niet via wi-fi gaan maar met een internetkabel in je pc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lagg heeft helemaal niets met internet te maken, maar met de grafische kaart.
Deze lag kan mogelijk te maken hebben met een wat mindere videokaart. Als je me even je videokaart type kan doorsturen dan kan ik even kijken hoe en wat.

Ondertussen kun je wel deze settings eens proberen:

Graphics: fast/fancy (fast is sneller)
Smooth Lighting: *
3D Anaglyph: *
GUI Scale: *
Brightness: *
Particles: All
Fullscreen: *
Render Distance: 12 chunks
Max framerate: Unlimited
View bobbing: *
Advanced OpenGL: *
Clouds: *
Server Textures: *
Use VSync: Off