Waarom alleen lag op mijn computer?

Als ik hier bij mn ouders ben en ga gamen op mn laptop heb ik last van lag spikes. Me broertje die naast me ziet heeft hier geen last van. Ook als we in dezelfde game zitten. Bij mezelf thuis heb ik hier geen last van. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

minder goede netwerkkaart waarschijnlijk. Speel je draadloos? Probeer het eens met een UTP kabel direct in de router en kijk of het dan sneller gaat.

Zoals met alle technische problemen moet je eerst uitsluiten wat het NIET is. Als je met zowel draadloos als niet draadloos hebt dan zit het niet in de netwerkkaarten maar wellicht draait er op de achtergrond zoveel mee dat er continu bandbreedte wordt verbruikt die dus dan niet beschikbaar is voor je game.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan ook zijn dat op de achtergrond software draait welke gebruik maakt van je netwerk, welke je broertje dus niet heeft. Heb je ping spikes of heb je altijd een hogere ping? Kijk via MS-prompt of je ping heen en weer vliegt (in MS-prompt bijvoorbeeld intypen: ping www.google.nl -t(waar -t betekent dat hij door blijft lopen)). Zo sluit je uit of het alleen in-game gebeurd of eigenlijk altijd als je verbonden bent en kan je het probleem beter lokaliseren.