Mag een bedrijf je verbannen van een spel waar je 50 euro voor betaald hebt, zonder bewijs dat je iets verkeerds gedaan hebt?

Toegevoegd na 45 minuten:
Het gaat om het spel 'Call of Duty: Modern Warfare 2', gekocht in de steam store.

Toegevoegd na 2 dagen:
De reactie van Steam zelf:
Hello Kashi,

Thank you for contacting Steam Support.

Our system indicates that the account has been permanently banned by the Valve Anti-Cheat system (VAC) for the game Call of Duty Modern Warfare 2 - Steam support is unable lift the ban.

We will not disclose the cheats which were detected, nor will we provide the date and time the infraction took place. VAC has confirmed that the ban on the account was applied legitimately.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Nee dit mogen ze niet. Tenzij het in de algemene voorwaarden staat en jij daarvan op de hoogte had kunnen zijn (meestal het akkoord vinken bij installatie).

In het geval van Steam staat er dit in de AV:
Valve may terminate your Account or a particular Subscription for any conduct or activity that Valve believes is illegal, constitutes a Cheat, or which otherwise negatively affects the enjoyment of Steam by other Subscribers. You acknowledge that Valve is not required to provide you notice before terminating your Subscriptions(s) and/or Account, but it may choose to do so. (bron1 punt 5)

Dus: Ze mogen je account afsluiten als ze je verdenken van illegale praktijken, cheaten of iets anders wat hun of hun 'klanten' negatief beïnvloed, zonder dit vooraf te melden.

Dit is dus schijnbaar bij jou gebeurd.

Echter wil dit niet zeggen dat ze achteraf geen verantwoording verschuldigd zijn. Zij verbreken op dit moment namelijk een contract. Wanneer je een contract breekt moet je ten alle tijden kunnen aantonen waarom je dit doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit komt niet overeen met wat in de algemene voorwaarden staat (The Steam Subscriber Agreement) of in de gebruikers richtlijnen (Steam Online Conduct Guidelines). Maar om hierin je gelijk te krijgen zal behoorlijk wat mail verkeer vereisen en kan lang gaan duren. Je moet je afvragen of je dit wilt. Je kunt je denk ik zowiezo wel melden bij belangenbehartigers zoals tros radar, misschien dat je er door hun wel nog iets van hoort. Op hun site staat echter nog wel een stuk tekst (zie link hieronder) dat ze er niet over in discussie gaan en je geen info verstrekken, netzoals in je mail staat. Echter deze tekst is je waarschijnlijk vooraf niet kenbaar gemaakt. Waardoor je er dus bij aanschaf niet van op de hoogte kon zijn. Dus waarop Steam zich niet zou kunnen beroepen. Daarop zou je ze dus kunnen aanklagen. Maar doe dit zeker niet alleen (kost behoorlijk veel), met meerdere nemen ze je eerder serieus, heb je meer invloed, zorg dat er mensen zijn die over kennis beschikken met betrekking tot aanklagen enz enz enz... kortom het verstandigst is je te melden bij een belangenorganisatie zoals Tros radar, hopen dat het goed komt, maar tot die tijd je er bij neerleggen...

Andere antwoorden (3)

ik denk dat je de kleine lettertjes eens door moet nemen. zo in z'n algemeenheid valt hier niet veel over te zeggen.
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
wat geeft het bedrijf als reden op?
zijn ze aangwsloten bij een soort van geschillencommissie?
ben anders bang dat je niet ver komt, ook al sta je in je recht.
Rieneke1
14 jaar geleden
aha, steam!!
google maar eens, er zijn veel meer mensen die zich door steam opgelicht voelen.
bij trosradar hebben zich ook al gedupeerden gemeld.
sluit je daar in ieder geval bij aan zou ik zeggen.
wat een gluiperds zeg, als je het zo leest.
sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nooit meer 50€ betalen om online een spelletje te spelen. Er zijn zat sites waar je gratis kan spelen of voor een paar eurootjes. Ik vond 50€ heel veel geld voor een online spelletje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet een 'online spelletje' (dat klinkt meer als een eenvoudige java-game) maar een game die je met anderen kunt spelen via een inernetverbinding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Esme: Call of Duty Modernwarfare 2 is niet zomaar een online spelletje, maar het spel van 2009 en ook van 2010.
Er zit trouwens ook een single player bij, hoewel die niet echt goed is.
Nee, dat mag natuurlijk niet zomaar. Je hebt een overeenkomst waarbij je betaalt voor een spel. Een spel moet je kunnen spelen. Je kunt het bedrijf hierop aanspreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer en hoe heb je betaald?
Ja. als het bedrijf in de algemene voorwaarden heeft staan dat je mensen mogen uitsluiten als ze zich niet aan de richtlijnen houden