als ik meer ram in mijn computer stop word hij dan sneller?

Toegevoegd na 3 minuten:
Met het sneller worden bedoel ik sneller met games en B.v. internet pages sneller laden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel erg bedankt voor jullie snelle antwoorden ik ga er mee aan de slag ik ga denk ik even naar een computer winkel toe van hoe en wat. ''als ik gewoon aan het internetten ben loopt mijn computer niet vast maar als ik B.v. minecraft ga spelen dan gaat mijn computer vastlopen. als ik league of legends speel heeft mijn computer dit minder maar loopt hij soms in game vast en kan ik voor een kortetijd niks doen. Groetjes GG
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeft niet perse hardware gerelateerd zijn. Hoewel koeling het probleem zou kunnen zijn. Maar een herinstallatie Windows zou bijvoorbeeld ook kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat je heel weinig RAM hebt 1GB bijvoorbeeld, dan zou upgraden wel kunnen helpen.
Cryofiel
11 jaar geleden
Het hangt er inderdaad van af hoeveel RAM je nu hebt, en hoeveel procent daarvan in gebruik is op het moment dat hij vastloopt. Zie mijn antwoord voor een tip over Windows Taakbeheer om dat te kunnen bekijken. Gaat de ventilator heel hard draaien voordat hij vastloopt? Dat zou erop wijzen dat hij domweg oververhit is. In dat geval moet je je koeling verbeteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schoonmaken(blazen) zou al kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat je pc vast loopt met minecraft is te begrijpen. Ik heb 8gb ram en ook bij mij loopt hij vast als ik teveel doe (minecraft vergt vreselijk veel ram)
Maar league of legends kost niet zoveel dus lijkt me sterk dat het dan aan je ram ligt.
Ik heb een tijdje hetzelfde probleem gehad met LoL (fps drops) en ik raad je aan eerst je pc even stofvrij te maken. Daarna een cccleaner en kijken of het al beter gaat.

Het beste antwoord

Dat ligt er helemaal aan of het op dit moment de hoeveelheid RAM is die de snelheid van je computer beperkt.

Als je al genoeg RAM hebt voor de dingen die je met de computer doet, maar de processor is wat traag, dan kun je zoveel RAM bijplaatsen als je wilt, de computer zal er niet sneller van worden.

Als de hoeveelheid RAM wel de beperkende factor is, dan zal het wel helpen om RAM bij te plaatsen. Dit geldt echter alleen als jouw computer en jouw besturingssysteem die extra RAM ook aankunnen. Je computer zal 64 bits aan moeten kunnen (maar dat is tegenwoordig meestal wel het geval), en je zult een 64-bits besturingssysteem moeten hebben. Heb je nog een 32-bits besturingssysteem, dan kan dat slechts ongeveer 3 GB RAM aan; alles daarboven wordt niet gebruikt.

Hetzelfde geldt voor programma's. Als de traagheid alleen bij een bepaald programma optreedt, en dat is een 32-bits programma, dan zal het geen zin hebben dat programma meer dan ongeveer 3 GB RAM te geven.

Toegevoegd na 2 minuten:

Als je Windows gebruikt, kun je Taakbeheer starten om de hoeveelheid RAM te zien. Bij Windows 7 zie je bij Taakbeheer in de statusbalk onderin hoeveel procent van je RAM je nu gebruikt; bij mij staat daar op dit moment bijvoorbeeld... momentje, even kijken... 12%. Als ik de dingen doe waar ik op dit moment mee bezig ben, heeft het voor mij dus geen zin om extra RAM bij te plaatsen.

11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, alleen als je nu daadwerkelijk RAM tekort komt, anders niet. Dat kan je controleren door taakbeheer te openen (rechtermuisklik op de startbalk) en te kijken hoeveel geheugen je verbruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klopt wat je zegt maar er is toch wel een klein percentage dat je computer sneller gaat (vooral bij windows vista en hoger) dan gebruikt het systeem namelijk ook meer werkgeheugen.