als ik meer ram in mijn computer stop word hij dan sneller?

Toegevoegd na 3 minuten:
Met het sneller worden bedoel ik sneller met games en B.v. internet pages sneller laden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat ligt er helemaal aan of het op dit moment de hoeveelheid RAM is die de snelheid van je computer beperkt. Als je al genoeg RAM hebt voor de dingen die je met de computer doet, maar de processor is wat traag, dan kun je zoveel RAM bijplaatsen als je wilt, de computer zal er niet sneller van worden. Als de hoeveelheid RAM wel de beperkende factor is, dan zal het wel helpen om RAM bij te plaatsen. Dit geldt echter alleen als jouw computer en jouw besturingssysteem die extra RAM ook aankunnen. Je computer zal 64 bits aan moeten kunnen (maar dat is tegenwoordig meestal wel het geval), en je zult een 64-bits besturingssysteem moeten hebben. Heb je nog een 32-bits besturingssysteem, dan kan dat slechts ongeveer 3 GB RAM aan; alles daarboven wordt niet gebruikt. Hetzelfde geldt voor programma's. Als de traagheid alleen bij een bepaald programma optreedt, en dat is een 32-bits programma, dan zal het geen zin hebben dat programma meer dan ongeveer 3 GB RAM te geven.   Toegevoegd na 2 minuten:   Als je Windows gebruikt, kun je Taakbeheer starten om de hoeveelheid RAM te zien. Bij Windows 7 zie je bij Taakbeheer in de statusbalk onderin hoeveel procent van je RAM je nu gebruikt; bij mij staat daar op dit moment bijvoorbeeld... momentje, even kijken... 12%. Als ik de dingen doe waar ik op dit moment mee bezig ben, heeft het voor mij dus geen zin om extra RAM bij te plaatsen.  

Nee, alleen als je nu daadwerkelijk RAM tekort komt, anders niet. Dat kan je controleren door taakbeheer te openen (rechtermuisklik op de startbalk) en te kijken hoeveel geheugen je verbruikt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100