Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe repareer je powerPC op macbook pro?

Ik heb 2 maanden geleden een macbook pro gekocht en eerst werkte powerPC wel gewoon. Maar nu wilde ik The Sims 3 installeren en toen kreeg ik opeens de melding dat powerPC niet langer wordt ondersteund. Nu is mijn vraag hoe kan je dit repareren?

Toegevoegd na 1 uur:
U kunt het programma The Sims 3 niet openen, omdat PowerPC-programma's niet langer worden ondersteund.
Dit staat er, terwijl ik gister iets anders heb geïnstalleerd dat ook hiermee werkt en die het wel doet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

je hebt 2 maanden geleden dan een OUDE macbook pro gekocht. Want powerpc is de processor die 10 jaar geleden in de mac zat. Sinds enkele jaren zijn ze overgestapt op Intel. Die Sims3 vereist een mac met intel processor en daarom kan je het niet installeren. Repareren kan je dit niet. Enige oplossing is een andere/nieuwere mac kopen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Aanvulling: powerpc programma's op intel macs wordt niet langer ondersteund als het een mac is met versie osx 10.7. Dus wat ook kan is dat sims 3 powerpc versie is. dan dien je de intel versie van het spel te vinden. als het powerpc mac is en intel versie van het spel. dan nieuwe mac nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding