Is het gebruik van bugs om verder te kunnen komen in je spel legaal?

Dit mag dan wel absurd lijken, maar het bestaat: bugs die 'goed' zijn. Deze link toont voorbeelden (in het Frans) van bugs, waaronder 'goedaardige' bugs. Ikzelf heb in een spel een 'goede' bug ontdekt, waarmee dat ik, na het verkopen van een bepaald voorwerp, het voorwerp vanzelf terugkeerde. Door vele keren achter elkaar het voorwerp te herverkopen, kon ik de hele winkel in het spel uitkopen.

Nu is mijn vraag: Mag je eigenlijk wel bugs gebruiken om er het spel makkelijker uit te spelen? Is dat niet eigenlijk cheaten, en kun je in extreme gevallen boetes krijgen? Mag je het gebruik van bugs aanraden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je boetes krijgen voor cheaten in een spel? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ritsuka
11 jaar geleden
Een boete? Nee.
In een online spel kunnen ze wel je achievement wegnemen, als je een bug of glitch gebruikte om iets te bereiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een boete krijgen is denk ik onmogelijk?
Zei laten die bug erin zitten. Hadden ze maar beter moeten beta testen.
Wel kunnen ze (als het een online spel is) je bannen als je misbruik heb gemaakt van de bug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan hebben we het alleen over online gaming, als je een offline spel speelt boeit het al helemaal niet.

Antwoorden (3)

Meestal ga je akkoord met bepaalde voorwaarden als je zo'n spel gaat spelen. Uiteraard heb je die voorwaarden gelezen (...) en als daar niet instaat dat je bugs niet mag exploiteren, dan mag het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uiteraard. wie leest nu niet de voorwaarden?
In principe is dit wel gewoon cheaten. Maar je krijgt er geen boete ofzo voor hoor. Je kan vaak alleen eruit gekickt worden als je er programmas voor gebruikt. Dus het mag wel.

Je hebt dus een fout ontdekt in het spel. Je zou het ook kunnen melden zodat het opgelost kan worden. Het is voor die mensen heel waardevol om te weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt mij vrij duidelijk dat je van bugs in het spel niet gebruik mag maken. Anders moet je de werkelijke betekenis van een 'bug' even opzoeken ;)